معاون استاندار قم:

ورود گروه‌های مردمی به جریان «تعزیه‌خوانی» یک ضرورت است

قم (پانا) - معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت هنر تعزیه‌خوانی را باید به سمتی سوق داد که مجموعه‌های مردمی در آن سهیم شوند.

کد مطلب: ۱۴۱۲۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
ورود گروه‌های مردمی به جریان «تعزیه‌خوانی» یک ضرورت است

ابوالقاسم مقیمی، معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم در آیین افتتاح «دفتر تعزیه» در حوزه هنری استان اظهار کرد: هنر تعزیه یکی از سنت های آیینی عزاداری همچون دیگر آیین های عزاداری بین شیعیان است.

وی گفت: در گذشته اقشار مختلف مردم، تعزیه را به عنوان درگاه نذر و نیازهای خود با خداوند و اهل‌بیت (ع) تلقی می کردند و نگاه به تعزیه از دیدگاه آنها از نوع قداست بود.

مقیمی ادامه داد: هنر تعزیه سه مولفه و رکن مهم دارد و اجرای این هنر بدون رعایت آنها از آیین تعزیه خوانی خارج است و باید همچون دیگر آیین ها به سیر و سلوک حقیقی خود رسیده و اصالت خود را حفظ کند.

معاون استاندار قم با بیان اینکه باید بتوان هنر تعزیه را با سلایق مختلف تطبیق داد و الگوهای مختلفی در این زمینه ارائه کرد، گفت: آیین تعزیه خوانی باید همچون گذشته از ارکانی باشد که باعث توسل و توکل شود و این هنر ماست که بتوانیم این رکن را در فضای عمومی جامعه ساری و جاری کنیم.

مقیمی ورود مردم و مجموعه های مردمی را به جریان تعزیه خوانی یک ضرورت مهم عنوان کرد و ادامه داد: باید جریان تعزیه را به سمتی سوق بدهیم که مردم و مجموعه های مردمی در این امر سهیم شوند.

وی تصریح کرد: هر چقدر بتوانیم این هنر را در دل جریان مردمی روضه امام حسین (ع) ببریم، قطعا در سه عرصه تعریف صحیح، تحول و فراگیر شدن موفق تر خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار