مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق ۲۱ گانه شهرستانهای استان تهران« افق تربیت۷» در مدرسه تاریخی دارالفنون:
معاونان پرورشی، فعالیتهای خود را از جنس تربیت و هدفدار انتخاب کنند
تهران (پانا) - مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در راستای چگونگی افزایش اثرگذاری معاونان پرورشی در مناطق و مدرسه گفت لازم است تا معاونان پرورشی در مدارس فعالیتهای خود را در جهتی حرکت داده که از جنس تربیت و هدفدار باشد تا ابتکار عمل و خلاقیت در بدنه و بخش اصلی که پرورش مناسب تلقی میشود به بار نشیند.
محمدصالح مذنبی، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با حضور در گردهمایی معاونان پرورشی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، با عنوان افق تربیت۷ در تشریح چگونگی افزایش اثرگذاری معاونین پرورشی در مناطق و مدرسه بیان کرد: «یک معاون پرورشی در منطقه و یک مربی پرورشی در مدرسه، لازم است خود را به عنوان یک فرد موثر و میداندار در حوزه تربیت بداند، چرا که این موضوع بسیار در میزان اثربخشی و اثرگذاری معاونین تأثیرگذار خواهد بود و باید افزودن رنگ و بوی تربیتی به تمامی فعالیتهای پرورشی را در زمینه کار خود قرار داده و تلاش کند.»
مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی ضمن شرح و ارائه راهکار ادامه داد: «معاونین پرورشی لازم است تا در مدارس فعالیتهای خود را در بافت و ساخت مدرسه در جهت اهداف تربیتی مطرح شده قرار داده و در راستای آن حرکت کند؛ حرکتی که از جنس تربیت بوده و علاوه بر آن هدفدار است. از این رو ابتکار عمل و خلاقیت در بدنه و بخش اصلی که پرورش مناسب تلقی میشود به بار مینشیند.»
این مقام مسئول با تاکید بر ابتکار لازم گفت: «در بافت و ساخت مدرسه در جهت اهداف تربیتی قرار دادن الزام به طراحی فکری کار مذکور و نیز برنامههای اجرایی که در این حوزه وجود دارد بسیار نقشآفرین بوده و احساس مسئولیت کاملا درست و عاری از بلاتکلیفی را تقویت میکند.»
مذنبی، مطالعه کردن را برای معاونین پرورشی مهم شمرد و خاطرنشان کرد: «از طرفی معاون پرورشی میبایست اهل مطالعه باشد، به گونهای که بازار نشر را بشناسد، مجموعه مصارفی که نسل امروز دارند را شناسایی کند و نسبت به شنیدهها و دیدههای دانشآموزان و همچنین وضعیت مد و لباس آگاه باشد.»
وی افزود: «برای یکی دیگر از موارد تجهیز معاونین میتوان به شناخت، درک و بررسی سلیقهها و نیازهای دانشآموزان را اشاره کرد، چراکه باید به آن آگاه باشد و با برنامهریزی فعالیت پرورشی مفیدی را را رقم بزند. از سوی دیگر زمانگذاری، تلاش جهادی، خستگی ناپذیری، وقتگذاری، کار پر حجم باید صورت گرفته و انجام شود که از اقتضائات حوزه تعلیم و تربیت به شمار میرود.»
در پایان شایان ذکر است که محمد صالح مذنبی، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با تاکید بر اشراف و آگاهی نیروهای پرورشی در جهت میداندار دانستن خویش، مشورت با مدیر و معلمان مدرسهبه سمت و سوی بهرهبرداری، اهل مطالعه و بررسی بودن در فعالیتهای فرهنگی اجتماعی کشور و علاوه بر آن زمان مفید گذاشتن را ضمیمهای برای موفق شدن مطرح کرد.
خبرنگار دانشآموز: فائزه حسینپور
ارسال دیدگاه