بهروز نشان درگفت‌و‌گو با پانا؛

برای ساخت فیلم کودک باید مانند معلم عاشق بود

فیلم آلفا و ربات نابودگر شانس خوبی برای موفقیت اکران در ایران دارد

تهران(پانا) - تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آلفا و ربات نابودگر» با بیان اینکه حضور در سینمای کودک، مانند معلمی است و باید عاشق بود گفت فیلم جدیدش شانس بسیار خوبی برای موفقیت در اکران در سینماهای ایران دارد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
برای ساخت فیلم کودک باید مانند معلم عاشق بود

بهروز نشان در گفت‌و‌گو با پانا در پاسخ به اینکه تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران سینمایی اغلب به فکر بازگشت سرمایه مالی هستند و به همین دلیل به ساخت فیلم‌های سینمای کودک رود نمی‌کنند، گفت: « این بخش از ماجرا به عشق و علاقه‌ای که افراد به سینمای کودک دارند، ارتباط دارد من در دوره قبلی جشنواره فیلم کودک در اصفهان، فیلمی به نام «پسران دریا» داشتم که اتفاقاً فیلم برگزیده جشنواره شد. اما برای اکران فیلم با مشکلات فراوانی مواجه شدیم.»

وی افزود: «اصولاً صاحبان سینماها علاقه‌ای به نمایش فیلم کودک ندارند و یک سانسور خاصی در سینمای کودک اتفاق می‌افتد درحالی‌که در تمام جهان، سینمای کودک یکی از پربیننده‌ترین ژانرهای سینمایی کشورهای سراسر دنیا است. در ایران نیز این کار به‌راحتی قابل‌حل است. مساله‌ای مهم این است که هیچ‌گاه یک هم‌افزایی میان ارگان‌های متولی سینمای کودک مانند وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیما وجود نداشته است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همیشه برای فیلم‌های کودک، ضربه خورده است چراکه به‌عنوان‌مثال زمان اکران یک فیلم کودک در ساعت 11 صبح قرار می‌گیرد که مخاطب فیلم در آن ساعت، مدرسه است.»

نشان درباره سختی‌های ساخت فیلم کودک، تصریح کرد: «اصولاً تولید و اکران فیلم کودک خیلی سخت است اما ساخت این ژانر فیلم مانند معلمی، وابسته به عشق و علاقه افراد است. من می‌دانم که در کار ساخت فیلم کودک، سودی نخواهم برد اما به خاطر معنویتی که برای من مهم است، باز به سراغ تولید فیلم کودک می‌روم.»

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آلفا و ربات نابودگر» درباره ویژگی‌های سینمای کودک و نوجوان گفت: « فیلم کودک و نوجوان همان‌طور که از عنوانش پیدا است، باید برای قشر کودک و نوجوان ساخته شود. برخی فیلم‌هایی ساخته می‌شود که هیچ ارتباطی با کودکان ندارد اما به‌صرف اینکه یک نوجوان در آن ایفای نقش می‌کند به‌عنوان فیلم کودک معرفی می‌شود. وظیفه فیلم‌سازهای کودک و نوجوان در ایران، این است که بداند با چه چالش‌هایی با کودک و نوجوان مواجه است و چیزی را به جلوی دوربین ببرد که رقیب خوبی برای فضای مجازی باشد.»

وی درباره این موضوع که قصد دارد«آلفا و ربات نابودگر» را به جشنواره‌های خارجی بفرستد اظهار کرد: « فیلم پسران دریا که فیلم قبلی من بود، فضایی داشت که در خارج از کشور با واکنش‌های مثبتی مواجه شد و هم‌اکنون نیز در یک جشنواره‌ای در هند درحال اکران است، اما فیلم آلفا و ربات نابودگر کاملاً برای کودکان ایرانی ساخته‌شده است.»
نشان افزود: « فیلم آلفا و ربات نابودگر با یکسری مضامین و فضاهایی ساخته‌شده است که شاید مخاطبان خارجی متوجه آن نشوند، به همین دلیل این فیلم شانس بسیاری برای در اکران ایران دارد و به موفقیت خوبی از اکران در سینماهای ایران خواهد رسید.»

خبرنگار دانش‌آموز: محمدامین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار