فرماندار شهرستان‌بهارستان:

هدف از برگزاری دوره‌های توانمندسازی، جذب مشارکت حداکثری نوجوانان در امور جامعه است

بهارستان یک (پانا) - فرماندار شهرستان‌بهارستان هدف از برگزاری دوره‌های توانمندسازی را جذب مشارکت حداکثری نوجوانان در امور جامعه دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۱۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
هدف از برگزاری دوره‌های توانمندسازی، جذب مشارکت حداکثری نوجوانان در امور جامعه است

اولین اردوی سینمایی رایگان ستاد توانمندسازی شهرستان‌ بهارستان به همت ستاد توانمندسازی این شهرستان و با حضور عبدالله نوحی فرماندار شهرستان‌بهارستان، پارسا گوهری، دبیر ستاد توانمندسازی کشور و سایر مسئولین شهری در سالن اجتماعات سینما آتامان صالحیه برگزار شد.

عبدالله نوحی فرماندار شهرستان ‌بهارستان ضمن اشاره به عملکرد ستاد توانمندسازی بهارستان اظهار کرد: در کوتاه مدت، عملکرد ستاد توانمندسازی کشور و شهرستان‌بهارستان قابل قبول بوده است؛ اما با اقداماتی که می‌توان در حوزه‌های بهداشتی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و دیگر حوزه‌ها انجام داد، می‌توانیم قدم‌های متعدد و بهتری در آینده برداریم؛ همچنین به دلیل تراکم جمعیت و ظرفیت بالای نوجوانان و جوانان، عدالت آموزشی از ابتدا یکی از عناصر مهم در سطح جامعه بوده است و این موضوع برای آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است.

وی در خصوص خدمت‌رسانی مسئولان به مردم عنوان کرد: در دولت سیزدهم شاهد گشایش‌های متعددی در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و دیگر زمینه‌ها بوده‌ایم که این مسئله، امیدی برای قدم‌های مثبت آینده است؛ بنابراین بر ما واجب است بدون هیچ چشم‌داشتی خدمت‌گزار مردم باشیم و به کار جهادی و انقلابی بپردازیم.

پارسا گوهری، دبیر ستاد توانمندسازی کشور، در ادامه سخنان فرماندار شهرستان‌ بهارستان ضمن اشاره به مخاطبان طرح توانمندسازی اذعان کرد: مخاطبین طرح توانمندسازی، نوجوانان و جوانان هستند؛ زیرا تاکید مقام معظم رهبری نیز بر حوزه نوجوان و جوان بوده است؛ ما هم اکنون در جامعه‌ای حضور داریم که کسب و کارهای محلی، به تنهایی پاسخگوی نیازهای ما نیستند، بنابراین باید به شناسایی نیروی جوان روی بیاوریم.

وی در خصوص نیروی انسانی جوان در کشور گفت: برای توانمندسازی کشور نیاز به شناسایی نیرو‌های زبده و ماهر در تمامی عرصه‌‌ها داریم؛ کشور با وجود نیروی انسانی جوان، توسعه می‌یابد و می‌تواند در عرصه‌های مختلف موفق باشد؛ البته لازم به ذکر است که یکی از نکات ضعف ما نیز عدم شناسایی صحیح مهارت‌های جوانان است.

دبیر ستاد توانمندسازی کشور در خصوص برنامه‌ریزی برای امور توانمند‌سازی گفت: یکی از امور مهمی که برنامه توانمندسازی بر اساس آن چیده می‌شود، برنامه‌ریزی صحیح است چنانچه اگر ما برنامه‌ریزی درستی در امور شناسایی افراد داشته باشیم به راحتی می‌توانیم استعدادهای نهفته محلات را شناسایی کرده و نتیجه مثبتی بگیریم.

وی همچنین در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به ظرفیت‌های انسانی تشریح کرد: با شناسایی ظرفیت‌های انسانی، دیگر کشور کمبود نیرو و مدیر نخواهد داشت و با حمایت مسئولین مربوطه از افراد واجد شرایط و توانمند، فرصتی در اختیار آنان قرار داده خواهد شد که خود، اداره کشور را در دست بگیرند و پیش ببرند؛ البته این مسئله لازم است در تمامی حوزه‌های فرهنگی و انقلابی اتفاق بیفتد تا شناسایی نیروی جوان به نحو صحیح صورت گیرد.

گوهری در پایان سخنان خود، در خصوص امید به آینده بیان کرد: امروزه فرصت شکوفایی ایجاد شده است تا نوجوانان و جوانان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی قدم بردارد؛ باید با داشتن امید و ایمان قوی به خود، در این مرحله قدم برداریم و ناامید نشویم.

خبرنگار دانش‌آموز: مبینا عبدی‌آذر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار