مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

تربیت انسانی مسئولیت‌پذیر، از مهم‌ترین وظایف سازمان دانش‌آموزی است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه تربیت انسانی مسئولیت‌پذیر، مشارکت‌جو و جامعه‌پذیر جهت آماده شدن در نقش‌های اجتماعی آینده، از مهمترین وظایف سازمان دانش‌آموزی است، گفت مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که ۳ عنصر دارد، تاکید فراوانی بر روی مسئولیت‌پذیر کردن جوانان و نوجوانان دارد.

کد مطلب: ۱۴۱۰۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
تربیت انسانی مسئولیت‌پذیر، از مهم‌ترین وظایف سازمان دانش‌آموزی است

سید جمال وزیری، در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان سمنان، با عنوان این مطلب که مهارت هایی چون برنامه‌ریزی، تفکر انتقادی، جرات ورزی، سخنوری، هنر، خوداتکایی و ... به مسئولیت پذیری و مشارکت جویی نیاز دارند که این موارد، در جهت ورود دانش آموزان به عرصه‌های اجتماعی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است، خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر، باید به هر دانش آموز علاوه بر عضویت در درون یک تشکل، یک نقش و مهارتی را که به آن علاقه مند و مستعد است، در درون مدرسه مُحول و جهت دهی کرد.

وی، اعتماد صد درصد و واگذاری مسئولیت ها و نقش های اجتماعی به دانش آموزان را رمز موفقیت دانست و افزود: باید تمامی امکانات و توانمندی‌های خود را در اختیار دانش ‌آموزان قرار دهیم تا آنها بتوانند از نهایت تلاش خود استفاده کرده و یک برونداد مفید داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه آرمان و آرزوی ما این است که تک تک دانش آموزان ما، هرکدام یک نقش اجتماعی را بپذیرد و در یکی از فعالیت های تربیتی و اجتماعی حضور پیدا کند، تصریح کرد: دانش آموز باوری، استراتژی محوری سازمان است. بنده نیز معتقدم از طریق توسعه مشارکت دانش آموزان و اعتماد و ایجاد مقدمات پذیرش نقش های اجتماعی می توان به تربیت دانش آموزان همگام با سند تحول امید داشت.

وزیری در ادامه به مبحث برگزاری دوره های آموزشی جهت تربیت مربیان پرورشی و مدیران مدارس کاردان، ارشد و خبره اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به بازمهندسی تشکیلات، برگزاری این دوره ها و حضور تمام مربیان پرورشی و مدیران مدارس استان، جهت آگاهی بخشی از تغییرات صورت گرفته، در سازمان دانش آموزی بسیار ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه هر نوع فرصت‌سازی و زمینه‌سازی برای نقش‌پذیری و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان که بتوانند شایستگی‌ها و توانمندی‌های خود را نشان دهند، موجب جذابیت برنامه‌های تربیتی می‌شود، اظهارکرد: یکی دیگر از ظرفیت های بسیار مطلوب سازمان دانش آموزی، خبرگزاری پانا است که تمامی مدیران مدارس استان باید حتما در طرح هر مدرسه یک خبرنگار شرکت کرده و در مدارس استان اجرایی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به ظرفیت های خبرگزاری پانا در پرورش دانش آموز خبرنگاران، لازمه حضور خبرنگار در مدارس را بسیار ضروری عنوان کرد و افزود: یکی از ویژگی های مطلوب خبرگزاری پانا، پرورش نیرو و آموزش حرفه خبرنگاری در کنار فعالیت های دانش آموزی است که سبب می شود دانش آموزان بتوانند بهتر با جامعه ارتباط برقرار کرده و از لحاظ اجتماعی پیشرفت کنند و از طرفی خود را برای سمت ها و مسئولیت های بزرگ در آینده آماده سازند.

وزیری با بیان اینکه خبرنگاران پانا باید از دوران حضور خود در این خبرگزاری بعنوان دوره تقویت رسانه ای استفاده کنند، خاطرنشان کرد: پس از چندین ماه فعالیت در عرصه خبرنگاری، نمی توان خود را تماما خبرنگار عنوان کرد؛ چرا که خبرنگار بودن موضوعی بسیار وسیع تر و پیچیده تر است که با تجربه و آموزش صحیح می توان در سطح جامعه بصورت یک خبرنگار حرفه ای عمل کرد و گام های موثری را در حوزه پیشبرد دغدغه های مختلف جامعه برداشت.

وی در ادامه با استقبال از اجرای طرح رادیو پانا و رادیو مدرسه در استان توسط خود دانش آموز خبرنگاران و مجریان پانا استان با همکاری صداوسیمای مرکز سمنان، اظهار کرد: مدیران مدارس باید در اجرایی کردن این طرح ها و فراهم آوردن امکانات اولیه حرفه خبرنگاری در مدرسه، اهتمام و همکاری لازم را با دانش آموز خبرنگاران داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، همچنین خواستار واگذاری مدیریت تمام اردوهای دانش آموزی در سطح استان به سازمان دانش آموزی استان سمنان شد و گفت: سازمان دانش آموزی استان سمنان، مسئولیت برگزاری اردوهای تربیتی هدفمند و برنامه ریزی شده در سطح استان برای دانش آموزان را برعهده گرفته و در پایان نیز نتایج ثمربخش آن را ارائه دهند.

وزیری، در پایان بر برگزاری هفتگی برنامه گارد پرچم در مدارس استان تاکید کرد و مساعدت و همکاری همه جانبه خود را از سازمان دانش آموزی استان سمنان در جهت پیشرفت هرچه بیشتر اهداف سازمان دانش‌آموزی، در تمامی زمینه ها عنوان کرد.

قابل ذکر است؛ در پایان جلسه نیز حکم ریاست شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان سمنان با امضای اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی و رئیس سازمان دانش آموزی به سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اهداء شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار