خبرهای خوش مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر برای دانش‌‌آموزان مدارس عشایری

تهران‌(پانا) - مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش امروز (شنبه) در سفر به استان لرستان خبرهای خوشی را به دانش‌آموزان عشایر کشور داد.

کد مطلب: ۱۴۱۰۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
خبرهای خوش مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر برای دانش‌‌آموزان مدارس عشایری

به گزارش روابط عمومی دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش، «علی تیرگیر مال خلیفه» در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان لرستان که با حضور «رضا عزتی» مدیر کل آموزش و پرورش لرستان و اعضای شورای معاونین از توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش به مناطق مرزی و عشایری کشور خبر داد.

وی اظهار داشت: با توجه به عنایت ویژه وزیر آموزش و پرورش به مناطق محروم و لازم التوجه کشور، در هفته آینده و برای دومین بار در یکسال اخیر بر مبنای اساسنامه آموزش و پرورش عشایری، سرانه سه برابری به دانش آموزان عشایری کشور تعلق می‌گیرد که نشانگر عنایت ویژه وزارت آموزش و پرورش به دانش آموزان مناطق عشایری و در اولویت قرار داشتن حل مشکلات این دانش آموزان است.
مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر افزود: تخصیص سهمیه ویژه برای دانش آموزان مناطق محروم با اولویت مناطق عشایری در دانشگاه فرهنگیان برای سال آینده، اختصاص بیش از هزار سهمیه در آزمون استخدامی به مناطق عشایری و ساخت فضای ورزشیِ درون مدرسه ای مناسب برای همه ی مدارس شبانه روزی کشور از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در راستای گسترش عدالت آموزشی در مناطق محروم خواهد بود.

تیرگیر در ادامه گفت: تربیت تمام ساحتی دانش آموزان که اصلی ترین هدف همه ی اسناد بالادستی آموزش و پرورش است، متوقف بر تربیت معلمی تمام ساحتی و داشتن محتوا و فضای آموزشی تمام ساحتی است و مدیر مدرسه در این بین در خط مقدم تاثیرگذاری قرار دارد، از این جهت دغدغه مندی مدیر کل آموزش و پرورش لرستان نسبت به مدیران مدارس قابل تحسین است.

وی تصریح کرد: برای بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان عشایری استان لرستان، کیف و لوازم التحریر با کیفیت تهیه شده که صبح امروز تعداد دو هزار لوازم التحریر در مدرسه شبانه روزی عشایری حضرت زینب با حضور دریکوند معاون آموزش ابتدایی استان و احمدی مدیر آموزش و پرورش عشایری استان آماده ی توزیع شد.

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر همچنین لرستان را یکی از ریشه دارترین سکونت گاه های عشایر کشور دانست و خاطرنشان کرد که این از آنجا که این استان یکی از اصلی ترین استانهای عشایرنشین است، در آموزش فرزندان عشایر و پرورش استعدادهای این عزیزان باید بکوشیم.

تیرگیر عملکرد آموزش و پرورش لرستان در سنجش دانش آموزان مناطق صعب العبور عشایری را تحسین کرد و گفت: وزیر آموزش و پرورش پیگیر وضعیت برخی مناطق صعب العبوری شده که کار سنجش آنها مانده و باید فقط با بالگرد به این مناطق رفت، از این رو ما به جد به دنبال تحقق این هدف هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار