تغییر رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی و مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش

صفدر سلطانی سرپرست فدارسیون ورزش‌ دانش‌آموزی شد/ حسین بابویی جایگزین محمد جعفری شد

تهران (پانا) - مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش و رئیس فدارسیون ورزش‌ دانش‌آموزی بعدازظهر امروز در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۱۰۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تغییر رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی و مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش

صادق ستاری‌فرد، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ابتدای این مراسم با تبریک به مناسبت ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: هدف از این نشست، تکریم مدیرکل سابق تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی، جناب آقای محمد جعفری است که طی سال‌های خدمت ایشان منشا خدمت بودند و با درجه و افتخار معلمی همواره در خط تعلیم و تربیت بوده‌اند.

وی افزود: در دوره‌ای که ایشان حضور داشتند شاهد حسن خلق، جد و جهد در پیگیری امور بودیم و با روحیه جهادی و مثال زدنی خود، فعالیت‌های بزرگی را انجام دادند. از ایشان تشکر می‌کنم.

ستاری‌فرد ادامه داد: ایشان امور را به جایی رساندند که امروز شاهد تحویل آن‌ها به عزیزی دیگر هستیم. جناب آقای حسین بابویی که همواره منشا اثر بوده‌اند و با اشراف به برنامه‌ها و شخصیت متواضع و پربار خود یکی از مدیران لایق در دستگاه تعلیم و تربیت بوده‌اند. ایشان جزو چهره‌‌های خوشنام در نظام تعلیم و تربیت و ورزش کشور هستند که ان‌شالله در سمت جدید نیز خوش می‌درخشند و آرزوی توفیق و سربلندی برای ایشان داریم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه به معرفی سرپرست جدید فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی پرداخت و گفت: جناب آقای صفدر سلطانی در زمره بهترین معاون‌ها در استان خراسان رضوی بودند که از سابقه خوب و درخشان در حوزه مختلف برخورداند و همچنین به خوشنامی شهره هستند، بسیار خرسندیم که ایشان به عنوان سرپرست فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی قبول زحمت کردند.

ستاری‌فرد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه تربیتی، ورزش و تربیت بدنی هم هدف است و هم وسیله، عنوان کرد: ورزیدگی و ورزیده بودن یک هدف و در عین حال نیز وسیله‌ای برای تربیت انسان متعالی است. ماموریت شما بزرگواران بسیار سنگین است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌ها در حوزه تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی با رویکرد تربیت محوری دنبال می‌شود، تصریح کرد: هدف صرفا تعلیم و آموزش نیست و به صورت جدی پیگیری اجرای تمامی ساحت‌های تربیتی باید دغدغه همه عزیزان باشد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خانواده محور بودن را دیگر سیاست این معاونت دانست و گفت: اگر اجرای سند تحول مهجور مانده و آنچه در سند و در حوزه سیاست‌های تحولی مورد کم مهری قرار گرفته، دلیلش کم توجهی به نظام خانوده در فعالیت‌های تربیتی است. باید نقش خانواده‌ها را در انجام وظایف و سیاست‌های تربیتی پررنگ کنیم و آن‌ها را دخالت دهیم.

وی ادامه داد: مدرسه‌محوری دیگر سیاست این معاونت است که باید در برنامه‌ها وجود داشته باشد تا مدرسه کانون کسب تجربیات یا کانون تربیت محله شود. چنین کاری با ارتقای زیرساخت‌ها امکان پذیر است.

ستاری‌فرد با اشاره به اینکه بیش از ۷هزار و ۷۰۰ فضای ورزشی در اختیار معاونت تربیت‌بدنی و سلامت است، بیان کرد: باید همگان در رویدادهای مختلف از این فضاها بهره ببرند. همچنین وجود رشته‌های مهارتی مهم و بحث توانمندی معلمان بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این مراسم محمد جعفری، مدیرکل سابق دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طی دوران تصدی وی در این دفتر بحث کیفیت‌بخشی به درس تربیت‌بدنی یکی اصلی‌ترین اهداف بوده، گفت: تحول در نیروی انسانی، تحول در فضا و تجهیزات و تحول در برنامه و ارتقای سطح کیفی رشته‌ها نیز در اولویت قرار داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۴ راهبرد استراتژیک توسعه در‌س تربیت بدنی، توسعه فوق‌العاده‌های درسی، بهسازی و بهینه‌سازی فضاهای ورزشی و آموزش و ارتقا در حوزه تربیت‌بدنی همواره سرلوحه کارها بوده، اظهار کرد: الحمدلله در پیشبرد این ۴ راهبرد تمامی همکاران در سراسر کشور نهایت همکاری را داشتند و شاهد فعالیت‌های خوبی نیز بودیم.

در ادامه حسین بابویی، مدیرکل جدید دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: نسبت به اعتماد دکتر ستاری‌‌فرد نهایت تشکر و قدردانی را دارم و همچنین از همکار عزیزمان آقای جعفری نیز بابت خدمات خوبی که داشته‌اند، سپاس‌گزارم. امیدارم در کنار هم فعالیت‌های مثمر ثمری داشته باشیم.

وی ادامه داد: در دوره مسئولیت بنده سعی می‌‌شود تا با استفاده از ابزار تربیت بدنی، سیمای مدرسه را در ذهن دانش‌‌آموزان ترمیم کنیم تا با رغبت و علاقه در این مسیر گام بردارند‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار