معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

از پیش از انقلاب شعار آزادی فلسطین، شعار امام و مردم بوده است

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس جمهوری ایران در حاشیه ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین، با بیان اینکه شعار روزهای انقلاب، امروز ایران، فردا فلسطین بوده است، آزادی فلسطین را جزو شعارهای اولیه انقلاب اسلامی ایران دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۰۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
از پیش از انقلاب شعار آزادی فلسطین، شعار امام و مردم بوده است

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهوری ایران در سخنان خود، ضمن عرض خوش‌آمد خدمت حضار و مهمانان خارجی، عنوان کرد: این همایش و جلسه به مناسبت همدردی و همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین برگزار شده است که شهید محمدالدره یک نماد از ظلم رژیم غاصب به کودکان مظلوم فلسطینی است که در سال ۲۰۰۰ معرفی شد. این نامگذاری و نمادسازی به دلیل بازنشر جهانی تصاویر شهادت شهید محمدالدره است و این در حالى است که بسیاری از کودکان و نوجوانان فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی، شهید، مجروح و یا معلول شده اند و یا در زندان‌های خصم مورد اسارت و شکنجه قرار گرفته‌اند.

وی افزود: گناه و جرم این کودکان مظلوم چیست؟ کودکی که باید در آرامش رشد کند، هر لحظه احتمال خراب شدن خانه‌اش توسط بمب‌های رژیم اشغالگری را می‌دهد، از نمونه شهادت شهید محمدالدره، هزاران شهید کودک و نوجوان در فلسطین هستند و کسانی که مدعی حقوق بشر هستند در مقابل این ظلم‌ها ساکت مانده‌اند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه کشورهای مدعی حقوق‌بشر فقط حرف حقوق‌بشر را می‌زنند، تصریح کرد: این کشورها در برابر جنایات ۷۵ ساله رژیم جعلی و اشغالگر قدس ساکت مانده‌اند. پیرمردان، پیرزنان، جوانان، نوجوانان و کودکان فلسطینی مورد ظلم و اعمال وحشی‌گرایانه‌ اسرائیل قرار می‌گیرند و مدعیان دروغین حقوق بشر منکر این جنایات می‌شوند.

حسینی با اشاره به آغاز نهضت امام خمینی(ره) در ۶۰ سال قبل، تصریح کرد: از ابتدای نهضت امام خمینی(ره)، محوریت سخنان ایشان اسرائیل و حمایت از فلسطین بود تا جایی که ساواک به ایشان هشدار داد تا در سخنرانی‌های خود درباره سه موضوع سخن نگویند و شاه، اسرائیل و آمریکا را مورد هدف سخنان خود قرار ندهند. اما امام(ره) دست از حمایت از فلسطین برنداشته و نهایتا به خارج از ایران تبعید شدند.

وی ادامه داد: در ۴۵ سال قبل، هنگامی که مردم ایران در خیابان‌ها علیه حکومت پهلوی تظاهرات می‌کردند، شعار امروز ایران فردا فلسطین را سر داده و از همان روز‌های اول انقلاب اسلامی، آزادی فلسطین هدف مردم قرار گرفت.

حسینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، عنوان کرد: مسأله‌ فلسطین یک تاکتیک یا یک استراتژی نیست، بلکه بحث دل و وجود ماست که تا آخرین قطره خون پای آرمان فلسطین خواهیم ایستاد. کشورهایی که به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، بدانند که روی اسب بازنده شرط می‌بندند. امروز فلسطین قدرت فراوانی پیدا کرده و در مقابل آن اسرائیل دچار ضعف‌های داخلی شده است، به همین دلیل است که خصم کودکان و نوجوانان فلسطینی را می‌کشد تا این کودکان به سربازان آینده فلسطین مبدل نشده و خطری برای اسرائیل نباشند.

معاون پارلمانی ریاست‌جمهوری ایران با اشاره به نامگذاری ۹ مهرماه "روز شهادت شهید محمدالدره" به روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین؛ گفت: کودکان و نوجوانان از مهم‌ترین سرمایه‌های یک جامعه هستند و بر اساس تعالیم پیامبر مکرم اسلام(ص) توجه و اهتمام به آینده کودکان توسط خانواده باید رعایت شود. در کنار خانواده، آموزش و پرورش نیز باید به رشد نوجوانان کمک کند که خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی به این موضوع دقت شده و حتی تعداد زیادی از کودکان نیازمند تحت پوشش ارگان‌های مختلف قرار گرفته اند تا احساس نکنند نمی‌توانند پیشرفت کنند.

حسینی در پایان با اشاره به اینکه رسول مکرم اسلام(ص) نیز یتیم بوده‌اند، گفت: باید کودکان یتیم را یاری داد و مطمئن باشیم که این عزیزان به درجات بالایی رسیده و حتی نماینده مجلس می‌شوند. الحمدالله در جمهوری اسلامی ایران الگوی خوبی درست شده و نسبت به جوانان دقت می‌شود.

خبرنگار: محمدامین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار