وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

همکاری آموزش‌و‌پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر برای آگاهی‌بخشی درباره ‌اعتیاد‌

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در پنج حوزه دانش‌آموزان، معلمان، خانواده‌ها، کتب درسی و سامانه شاد برنامه‌های مشترکی برای آشنایی دانش‌آموزان با مسائل مختلف و مرتبط با موضوع اعتیاد برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۱۱۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
همکاری آموزش‌و‌پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر برای آگاهی‌بخشی درباره ‌اعتیاد‌

رضامراد صحرایی در حاشیه نشست تخصصی‌ معاونان، مشاوران، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های سراسر کشور، به خبرنگاران گفت: راه ایجاد کردن هر رفتار درست و مطلوبی در دانش‌آموزان اجرای کار گروهی و برنامه‌ریزی جمعی مبتنی بر آینده در مدرسه‌ها است. برای دستیابی به هر آرزویی درباره قوی شدن ایران باید به مدرسه بازگردیم.

وی با اشاره به نشست فصلی امروز که با عنوان نظام آموزشی و نقش آن در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد برگزار شد، اظهار: نتیجه جلسه امروز این شد که در پنج حوزه دانش‌آموزان، معلمان، خانواده‌ها، کتب درسی و سامانه شاد برنامه‌های مشترکی برای آشنایی دانش‌آموزان با مسائل مختلف و مرتبط با موضوع اعتیاد برگزار می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تجربه نشان داده است کارهای مشترکی مثل کانون‌های یاریگران زندگی و دوره‌های توانمندسازی ویژه دانش‌آموزان، معلمان و اولیا و پویش‌های سامانه شاد که انجام دادیم، نقش مهمی در آگاهی دانش‌آموزان داشته است. ضریب تاثیر این برنامه‌ها بسیار بالاست و باید دامنه تاثیر آن را هم به اندازه تمامی دانش‌آموزان کشور بالا ببریم.

صحرایی در پاسخ به این سوال که آموزش‌ها چقدر در کاهش اعتیاد در بین دانش‌آموزان موثر است، تصریح کرد: به‌طور کلی وضعیت ما از بسیاری از کشورهای جهان بهتر است اما وضعیت مطلوب زمانی است که حتی یک مورد هم نداشته باشیم مسئله اصلی ما پوشش صد درصدی در دانش‌آموزان و اثرگذاری آموزش‌ها و برنامه‌هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار