وزیر آموزش و پرورش:

مدرسه شروع هر تحولی برای پیشرفت کشور است

ساری (پانا)- وزیر آموزش و پرورش گفت مدرسه قوی ایرانی قوی را می‌سازد؛ مسئولان، تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران اگر به دنبال شکوفایی اقتصاد و فرهنگ و تزریق نشاط و امید در جامعه باشند راه آن از آموزش و پرورش می‌گذرد.

کد مطلب: ۱۴۱۰۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه شروع هر تحولی برای پیشرفت کشور است

رضا مراد صحرایی در نشست با فرهنگیان استان مازندران گفت: مأموریت معلم، روشنی بخشی و مبارزه با تاریکی و ظلم است او با جهل و هر دشمنی که مخالف تعقل است می جنگد؛ اسوه ما معلمان رسول اکرم است و اسوه هر حرفه ای نشان دهنده اهمیت آن است.

مراد صحرایی عنوان کرد: تحول از مدرسه شروع می شود و به دیگر بخش های جامعه تسری پیدا می کند، معلم معمار آینده هویت ایران ایران است؛ این روزها مدیران کشور بیش از پیش به این اصل پی برده اند که معلمان سبب پیشرفت هستند و ما به این نشانه امیدواریم.

وی گفت: اثر کار ما یک‌ساله نیست؛ کار معلم آینده سازانه است، میزان اعتقاد مدیران به سربلندی ایران، اهتمام آنها به ساختن مدارس و تکریم معلمان است؛ آموزش و پرورش پرورش یک اولویت است و هر زمان این راهبرد در ذهن مدیران بنشیند آن روز آغاز تمدن سازی واقعی و ظهور منجی است.

وی بیان کرد: ساختن آموزش و پرورش را باید از خودمان شروع کنیم، تحول باید از معلمان آغاز شود و باید دریابیم که تحول ما به تحول آینده این کشور جهت می دهد.

وی همچنین در توصیه ای به معلمان گفت: کلاس ها را از رخوت، روزمرگی و تکرارهای بیجا و بی جهت نجات دهید، مدرسه باید برای جامعه گفتمان سازی کند نه اینکه متاثر از گفتمان های جامعه باشد.

مراد صحرایی با بیان اینکه مسیر نشاط، اعتماد به نفس و هویت ملی و دینی فردی و جمعی از آموزش و پرورش می گذرد عنوان کرد: امروز در جنگ‌ تمام عیار هستیم، در پاسبانی از مرزهای جغرافیایی اطمینان کامل داریم اما امروز مغزهای ما در خطر است؛ مرزبانی از مغزها بر عهده معلم است، مبادا مرزبان مغز خودش دغدغه داشته باشد. مسیر تحول و تغییر هموار نیست، بزرگترین خطر عجله و ناامیدی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت معلم سنت دیرپا و بیش از ۱۱۵ ساله در ایران است، اما در تربیت معلم آسیب دیدیم و متاسفانه در مقاطعی تربیت معلم جای خود را به تأمین معلم داد؛ یکی از وظایف آموزش و پرورش معلم پروری است؛ اگر این امر محقق شود شاگرد پروری تحقق می یابد و سپس جامعه پروری رخ می دهد.

مرادصحرایی افزود: تمام تمرکز دشمن بر روی آموزش و پرورش است چون می داند از نظر نظامی حریف این ملت نیست و میدان نبرد را تغییر داده است و آن ذهن دانش آموزان است؛ ما باید دژ آموزش و پرورش را خوب بسازیم.

وی گفت: معلم دوره ابتدایی اصلی ترین پایه تعلیم و تربیت کشور است؛ از دید من هیچ استاد دانشگاهی بالاتر از معلمان ابتدایی نیست؛ معلم خوب نقص کتب درسی را جبران می کند اما اگر او‌ در مسیر تحول نباشد حتی بهترین کتاب ها و ابزار نیز کارساز نیست.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به برخی سوالات و دغدغه های معلمان گفت: توانمندسازی معلمان مهم است اما نه به شیوه قبل که صورت می گرفت؛ چهارچوبی طراحی کردیم که رشد معلمی به معیارهای رتبه بندی گره خورده است.

وی در ادامه گفت: دانش آموزان چندپایه با جمعیت زیاد به هیچ وجه مورد تأیید نیست؛ راهبران آموزشی و اردوگاه ها باید به نقش مهم خود بازگردند.

مرادصحرایی بیان کرد: معلمان نیاز به سازمان رفاهی دارند که توسط خودشان اداره شود، این مسأله در زیرنظام های نظام تحول نیز پیش بینی شده است و اینجانب قول پیگیری تشکیل این سازمان در این دولت را می دهم.

وی در پایان گفت: هنرستان ها بسیار مهم هستند و نیاز به تجهیزات بیشتر دارند، این خبر خوش را به شما می دهم که یکی از خیران در همین استان قول ساخت ۴ هنرستان با ارزش مالی ۱۰۰۰ میلیارد تومان را داده است، همچنین برای ساخت بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان با وزیر مسکن قراردادی عقد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار