معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

برنامه‌های قرآنی تلاش‌های فتنه‌انگیز دشمنان را خنثی می‌کند

بجنورد(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در همایش تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده مرحله استانی مسابقات قرآن ، عترت و نماز گفت برنامه‌های قرآنی تلاش‌های فتنه‌انگیز دشمنان را خنثی می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۰۹۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های قرآنی تلاش‌های فتنه‌انگیز دشمنان را خنثی می‌کند

محمد عقیقی در جریان این مراسم اظهار داشت: قرآن کریم، محور وحدت امت اسلامی و نبی مکرم اسلام محور و مرکز عالم خلقت هستند و ایشان به سر همه عالم خلقت، جامعه بشری و همه ادیان به ویژه مسلمانان و شیعیان حق بزرگی دارند و هر کدام در هر نقطه‌ای که هستیم به نوعی مرهون مجاهدت‌ها، زحمات و سختی‌هایی که ایشان در طول زندگیشان برای آینده جامعه بشریت تحمل کردند هستیم. لذا در هر نقطه و مکانی که حضور داریم باید ارادت قلبی خود را به این شخصیت منحصر به فرد عالم خلقت ابراز نماییم.
عقیقی ضمن ارائه گزارش از عملکرد معاونت پرورشی و فرهنگی افزود: در حوزه تعلیم و تربیت بنا به تاکید شخص وزیر آموزش و پرورش سه اولویت مهم را در دستور کار داریم که اولویت اول ترویج فرهنگ اقامه نماز است. که خداوند را شاکر هستیم در خراسان شمالی اکثریت مدارس دارای نماز خانه هستند و نسبت به سال های اخیر از رشد معنا داری در حوزه اختصاص فضا به نماز خانه مدارس شاهد هستیم و تجهیز نمازخانه ها در دستور کار است . مورد دوم موضوع عفاف و حجاب می باشد که حضرت آقا فرمودند: هیچ راهی جز جهاد تبیین نداریم و غرض دشمن از ترویج بی‌حجابی، خدشه وارد کردن به بنیان مقدس خانواده است و در همین راستا در سال گذشته بیش از چهار هزار جلسه تبیینی برگزار کردیم و اولویت سوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که امروز ما هرچه داریم به برکت خون شهدا است و حضرت آقا فرمودند: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست.
معاون پرورشی و فرهنگی در پایان با اشاره به ۵ اولویت محوری کار در مدارس خاطرنشان کرد: اولویت اول فریضه مهم نماز و مسائل اعتقادی است. مورد دوم پرداختن به موضوع امید بخشی است که ما مربیان پرورشی مکلف هستیم تا سرحد امکان با اجرای برنامه‌های فرهنگی و با برگزاری اردوهای پرنشاط امید را به مدارس برگردانیم. اولویت سوم ایجاد نشاط در مدارس است که در قالب سفرهای تربیتی و عضویت در تشکل‌های دانش‌آموزی و ثبت نام در پویش‌ها و مسابقات قرآنی و فرهنگی هنری و سایر جشنواره‌ها انجام می‌شود. مورد چهارم احیای هویت اسلامی ایرانی است و اولویت پنجم موضوع خردورزی می باشد و باید گفتمان‌های دینی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را در دل مدارس راه اندازی کنیم و در سایه این گفتمان‌ها است که می‌توانیم امسال، مشارکت مردمی انتخابات را آنچنان که رهبری معظم از ما انتظار دارند به سرانجام برسانیم.

خبرنگار: امیر محمد پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار