مدیرکل آموزش و پرورش البرز درآیین جشن عاطفه‌ها:

پیامبر اکرم(ص) نماد بخشندگی و ایثار بودند

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش البرز درحاشیه آیین استانی جشن عاطفه‌ها گفت تقارن معنادار جشن عاطفه‌ها با میلاد پیامبر اکرم(ص) که پیشتاز کار خیر و بخشندگی بودند را بایدبه فال نیک گرفت.

کد مطلب: ۱۴۰۹۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
پیامبر اکرم(ص) نماد بخشندگی و ایثار بودند

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه هر ساله جشن عاطفه‌ها در راستای ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: اگر به تاریخ رجوع کنیم می بینیم که پیامبر نماد بخشندگی و گذشت بودند، وقتی مسلمانان به مدینه مهاجرت کردند، مسلمانان مدینه به عشق پیامبر، اموال خود را با مهاجران قسمت کردند.

وی افزود: نهادینه شدن فرهنگ انفاق و نیکوکاری و دستگیری از مستمندان موجب افزایش همبستگی، مودت و تقویت حس نوع دوستی در جامعه می‌شود و بیش از این که میزان کمک های مومنانه دانش آموزان اهمیت داشته باشد، اصل این کمک از جهت تربیتی دارای اهمیت است؛ امروز دانش آموزان در مدارس به دانش آموزان حمایت پذیر کمک می کنند و این کمک ها می تواند بخشی از مشکل دانش آموزان نیازمند و خانواده های بی بضاعت را حل کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز یادآوری کرد: استان البرز امسال نیز با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) نسبت به شناسایی دانش آموزان محروم اقدام کرده، که در این روز فرخنده با کمک دانش آموزان و خیران محترم قدمی برای حل مشکلات آنان، از جمله در زمینه مایحتاج ضروری و تحصیلی آنان برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار