امام‌جمعه خاورشهر:

معلمان امانت‌دار افکار دانش‌آموزان هستند

شهرری یک (پانا) - امام‌جمعه خاورشهر در مراسم اجرای طرح نورچشم در مدرسه ابتدایی نجمه خاورشهر، معلمان را امانت‌دار و تاثیرگذار در آموزش دانش‌آموزان دانست و گفت الگوبرداری دانش‌آموز از معلم مسئله‌ای چشم‌گیر و قابل توجه‌است.

کد مطلب: ۱۴۰۹۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
معلمان امانت‌دار افکار دانش‌آموزان هستند

حجت‌الاسلام موسی سالمی، حضور اولیا و مربیان را عنصر مهمی در تربیت دانش آموزان دانست و اظهار کرد: خدمت مدیر و معاونین مدرسه که دو بال اولیا و مربیان را تقویت کنند. حضور اولیا در مدرسه بسیار مهم است. اکثر اولیا تمام دانش‌آموزان را مانند فرزند خود می‌بینند و برای آنها زحماتی می‌کشند؛ مثل همین امروز که تعدادی از اولیا در کنار کادر بودند و لازم است تا حضور این دسته از اولیا در مدرسه افزایش پیدا کند و در کنار معاونین، عملکرد مدرسه را بهبود بخشند.

امام‌جمعه خاورشهر، با اشاره به اینکه دانش‌آموزان امانتی از سوی والدین هستند تصریح کرد: ما نسبت به دانش‌آموزان امانت دار هستیم؛ فکر دانش‌آموزان در دست ما امانت است و نسبت به فکر آن‌ها مسئولیت داریم. چرا که هدف اصلی دشمن خراب کردن ذهن جوانان ما است؛ جوانانی که آینده سازان این کشور هستند و معلمان امانت‌دار افکار دانش‌آموزان هستند.

وی مسئولیت معلمان را در قبال فکر و ذهن دانش‌آموزان مهم دانست و بیان کرد: یاد گرفتن علم در کودکی مانند حکاکی روی سنگ است. اولیا دانش‌آموز خود را امانت دادند به معلمان تا فکر و ذکر بچه‌ها را به سوی معنویت هدایت کنند. باید معلمین حواسشان باشد تا با حرفی اشتباه، دانش‌آموز را گمراه نکنند.

امام جمعه خاورشهر، صحبت معلمان را تاثیرگذار‌تر از صحبت والدین خواند و اظهار کرد: دانش‌آموز از حرف معلم بسیار تاثیر می‌پذیرد بنابراین شما معلمان بزرگوار موظفید تا امانت اولیا را با حجاب، ایمان و تقوا نگه‌دارید و معنویت را در بعد روحانی آن‌ها پرورش دهید.

این مقام مسئول نماز خواندن را امری مهم دانست و تصریح‌ کرد: شما عزیزان روزی پنج بار در شبانه روز به محضر خدا می‌روید و روایت است که اگر شما در نماز از خدا خواسته‌ای داشته باید قطعا یکی از خواسته‌های شما را برآورده خواهد کرد که در ماه شما می‌توانید ۱۵۰ خواسته از خدا داشته باشید؛ پس نماز خواندن را دست کم نگیرید.

وی در ادامه گفت: با خدا دوست شوید که دوستی با خدا پایان ناپذیر است. دوستی شما با خداوند پایدار خواهد ماند. با خواندن نماز زندگی شما پربرکت خواهد شد و چهره‌هایتان نورانی می‌شود و همه شما را دوست دارند. با خواندن نماز خدا شما را در محضر دیگران محبوب و محجوب می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سالمی در آخر نماز خواندن را به درس خواندن تشبیه کرد و گفت: شما اگر درس بخوانید سود می‌کنید همانطور که اگر نماز بخوانید سود می‌کنید. توصیه من به شما این‌است که اگر کسی از اطرافیانتان هم نماز نمی‌خواند شما بخوانید و دوستی خود را با خدا حفظ نمایید. شیطان شما را به بدی دعوت می‌کند و خدا شما را به خوبی، در دعوت هیچکدام از آنها هم اجباری وجود ندارد اما برای نیک‌روزی خود، دعوت خدا را لبیک بگویید.

دانش‌آموز خبرنگار: سیدایلیا سیدمحمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار