در مجلس شورای اسلامی؛

نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد دستگاه‌ها تصویب شد

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان برنامه و بودجه را مکلف کردند تا پایان سال دوم برنامه نسبت به استقرار تدریجی نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد در دستگاه‌های اجرائی ارائه‌دهنده خدمت و محصول اقدام کند. همچنین مجلس با جایگزینی نیروی انسانی از طریق خرید خدمات مخالفت کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۸۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد دستگاه‌ها تصویب شد

نمایندگان در جلسه علنی امروز(یک‌شنبه،9مهر) مجلس شورای اسلامی، بند (الف) ماده 18 لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان برنامه و بودجه را مکلف کردند تا پایان سال دوم برنامه نسبت به استقرار تدریجی نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد در دستگاه‌های اجرائی ارائه‌دهنده خدمت و محصول اقدام نماید.

ماده ۱۸- به‌منظور کاهش هزینه‌های جاری، ارتقای بهره‌وری منابع و ارتقای شفافیت در هزینه‌کرد دستگاه‌های اجرائی، اقدامات زیر انجام می‌شود:

الف- سازمان مکلف است تا پایان سال دوم برنامه نسبت به استقرار تدریجی نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد در دستگاه‌های اجرائی ارائه‌دهنده خدمت و محصول اقدام نماید، به نحوی که پیش‌بینی و پرداخت اعتبارات بر اساس فعالیت‌ها (محصولات و خدمات) متناسب با قیمت تمام شده و حجم فعالیت صورت گیرد.

آیین‌نامه اجرائی مذکور شامل اعطای اختیارات به مدیران اجرائی و ساز و کارهای تشویقی و همچنین معیارها و فهرست دستگاه‌های اجرائی مشمول این حکم و ضوابط اجرائی مربوط بنا به پیشنهاد سازمان به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

تبصره بند (الف) ماده ۱۸ لایحه برنامه هفتم توسعه نیز حذف شد.

تبصره - دستگاه‌های اجرائی و شرکت‌های دولتی مجازند از سال اول برنامه هرگونه توسعه فعالیت‌های خود و جایگزینی نیروی انسانی که از خدمت خارج می‌شوند را از طریق خرید خدمات از بخش‌های خصوصی و تعاونی تایید صلاحیت شده با پرداخت حداکثر هشتاد درصد (۸۰%) قیمت تمام شده خدمات مشابه در بخش دولتی انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار