رئیس فراکسیون اصناف و اشتغال مجلس در گفت‌وگو با پانا:

آموزش مالی به دانش آموزان در دستور کار تصمیم‌سازان آموزش و پرورش قرار گیرد

آموزش بازارهای مالی و اقتصادی به دانش‌آموزان برای پیشرفت کشور ضرورت دارد

تهران(پانا)- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس آموزش بازارهای مالی و اقتصادی را به دانش‌آموزان زمینه‌ساز پیشرفت آینده کشور دانست و اظهار کرد قطعا آموزش مسائل اقتصادی و بازارهای مالی به دانش آموزان در مدارس ضرورت دارد. هر چه دانش‌آموزان و دانشجویان ما در رابطه با مسائل مالی بیشتر بدانند و اطلاعات بیشتری کسب کنند، به توسعه و پیشرفت کشور کمک خواهدشد.

کد مطلب: ۱۴۰۸۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مالی به دانش آموزان در دستور کار تصمیم‌سازان آموزش و پرورش قرار گیرد

آرمیتا رزاقیان_ شهباز حسن‌پوربیگلری؛‌ عضو کمیسیون اقتصاد و رئیس فراکسیون اصناف و اشتغال مجلس در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در جامعه بیان کرد: «آموزش‌ و پرورش جزو بزرگترین نیازهای جامعه به شمار می‌رود. چگونگی آموزش سوادمالی و اقتصادی بستگی به نظر صاحب‌نظران در این زمینه دارد. صاحب‌نظران آموزش و پرورش با توجه به تعلیم دانش‌آموزان ما باید تصمیم بگیرند در چه مقطعی چه نوع آموزش‌هایی مورد نیاز جامعه وخانواده‌ها در زمینه اقتصاد است.»

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس در ادامه افزود: «در بحث تربیت باید آموزش‌هایی ورای آموزش‌های حال حاضر در دستورکار همه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیرندگان قرار گیرد.»

بررسی شرایط آموزش توسط صاحب‌نظران

حسن‌پوربیگلری با تاکید بر نیاز بررسی درخصوص آموزش اقتصاد توسط صاحب‌نظران گفت: «در رابطه با آموزش اقتصاد و بازارهای مالی به دانش‌آموزان باید اجازه دهیم، صاحب‌نظران و اهل‌فن، در این زمینه بررسی‌های لازم را متناسب با وضعیت دانش‌آموزان ما انجام دهند. با توجه به شرایط دانش‌آموزان متخصصان و صاحب‌نظران تعیین می‌کنند چه اقداماتی را می‌توان اجرایی کرد. »

وی در ادامه دانش‌آموزان را در دو گروه آماده و بدون آمادگی از نظر امکان گرفتن آموزش‌های اقتصادی تقسیم کرد و اظهار کرد: « بعضی از دانش‌آموزان ما این آمادگی را دارند که با گرفتن آموزش‌های لازم در این زمینه به وضعیت مناسب برسند. بعضی از دانش‌آموزان نیز آمادگی لازم را ندارند و باید بر اساس نیاز آن‌ها و بررسی زمان و امکان آن‌ها را برای کسب این مهارت آماده کنند.»

رئیس فراکسیون اصناف و اشتغال مجلس بر اهمیت تقویت بخش پرورشی در دانش‌آموزان نیز تاکید کرد و گفت: « آموزش یکی از ضروریات کار اقتصاد است و در کنار آموزش، نکته مهم‌تر و حساس‌تری همچون پرورش قرار دارد که بر آن تاکید ویژه دارم. تعلیم متون مورد نیاز و پرورش دانش‌آموزان یکی از مسائلی است که باید به طور ویژه به آن پرداخته شود.»

حسن‌پوربیگلری در ادامه اظهار کرد: « اینکه ما در یک بازه زمانی دانش‌آموزان را برای مسائل مالی و اقتصادی آماده کنیم، مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند. اما باید بگذاریم نظر اصلی را اهل‌فن در زمینه آموزش‌وپرورش در این رابطه داشته باشند.»

پیشرفت و توسعه کشور با آموزش مسائل روز به دانش‌آموزان و دانشجویان

وی آموزش بازارهای مالی و اقتصادی را به دانش‌آموزان ضرورتی برای پیشرفت کشور در آینده دانست و عنوان کرد: « قطعا آموزش مسائل اقتصادی و بازارهای مالی به دانش آموزان در مدارس ضرورت دارد. هر چه دانش‌آموزان و دانشجویان ما در رابطه با مسائل روز بیشتر بدانند و اطلاعات بیشتری کسب کنند، کمک به توسعه در پیشرفت کشور خواهد داشت. فراموش نکنیم امروز هوش مصنوعی باید به عنوان یکی از مباحث اصلی در آموزش‌های تعلیم وتربیت، در دستور کار مدیران قرار گیرد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار