کارشناس آموزش سوادمالی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

ترغیب به سرمایه‌گذاری با روی‌آوردن به روش‌های غیرمستقیم

تهران(پانا) - کارشناس آموزش سوادمالی گفت یکی ازراه‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، خرید سهام از صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. این صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری برای افراد مختلف با سطوح خطرپذیری مختلف را در شرایط امن‌تری فراهم‌آورده است.

کد مطلب: ۱۴۰۸۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
ترغیب به سرمایه‌گذاری با روی‌آوردن به روش‌های غیرمستقیم

معصومه‌داوودی کارشناس آموزش سواد‌مالی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «در سال‌های گذشته برخی از مردم بدون داشتن دانش و مهارت کافی، به صورت مستقیم اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کردند و بخش زیادی از دارایی‌هایشان را در بازار سرمایه از دست می‌دادند.»

وی افزود: «کاری که این افراد می‌کردند در واقع حساب‌نشده خطر‌کردن است در حالی که سرمایه‌گذاری‌های مختلف، سطوح خطرپذیری مختلفی را می‌طلبد. برای سرمایه‌گذاری‌های پرخطر باید از طرق مختلف سعی در مدیریت خطر کرد.»

داوودی ادامه داد: «یکی از راه‌های مدیریت خطر در بحث سرمایه‌گذاری مانند هر امر دیگری، استفاده از مشاور و تخصص متخصصان آن حوزه است که اصطلاحا به این کار در سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم می‌گویند.»

وی گفت: «از راه‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری با انواع مختلفی که دارند، امکان سرمایه‌گذاری برای افراد مختلف با سطوح خطرپذیری مختلف را در شرایط امن‌تری فراهم‌آورده است.»

این کارشناس درباره مدیریت این صندوق‌ها گفت: «مدیریت این صندوق‌ها، توسط متخصصان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. این افراد در رشته‌های مالی مرتبط تحصیل کرده و چندین سال در این زمینه تجربه دارند.»

وی ادامه داد: «از آن جایی که سرمایه‌گذاری نیاز به تخصص دارد بهتر است کسی که در این زمینه تخصصی ندارد کار را به این افراد بسپارد.»

سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس با آموزش‌های دولت

داودی گفت: «دولت می‌تواند با ارائه آموزش‌های همگانی، مردم را به جای سرمایه‌گذاری مستقیم، به روی‌آوردن به روش‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم ترغیب کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار