پیام وزیر آموزش‌و‌پرورش به مدارس ایرانی کشورهای محور مقاومت

تهران(پانا) - وزیر آموزش و پرورش به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برای مدارس ایرانی لبنان و سوریه پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۸۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
پیام وزیر آموزش‌و‌پرورش به مدارس ایرانی کشورهای محور مقاومت

به گزارش مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، متن پیام رضامراد صحرایی به شرح زیر است:

«در طلیعه بهار تعلیم و تربیت و در هنگامه بازگشایی مدارس و حضور پرشور دانش‌آموزان پرافتخار ایران اسلامی در کلاس‌های درس قرار داریم. هم‌زمانی هفته پرافتخار دفاع مقدس با مهر مهدوی و تقارن این دو رویداد خجسته با بازگشایی مدارس نیز نوید سال تحصیلی پرشور و امیدآفرینی را می‌دهد.

در این فضا یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی را گرامی می‌داریم و به روان پاک آنان درود می‌فرستیم. باور ما آن است که مسیر ایران قوی از مدارس قوی می‌گذرد و نه تنها آینده ایران عزیز، که آینده امت اسلامی را می‌توان در مدارس امروز کشورهای مسلمان به نظاره نشست.

بر این اساس و با نگاه ویژه به مدارس ایرانی کشورهای محور مقاومت به ویژه سوریه و لبنان، لازم می‌دانم به نکاتی مهم اشاره کنم:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه را در کنار سایر مفاهیم ارزشمند، کانون ایثارگری، استکبارستیزی، دفاع از محرومان و مستضعفان و ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌نامد و وظیفه آن را تربیت انسان‌های موحد، مؤمن و معتقد به معاد و آشنا و متعهد به مسئولیت‌ها و وظایف در برابر خدا، خود، دیگران و طبیعت، حقیقت‌جو و عاقل، عدالت‌خواه و صلح‌جو، ظلم‌ستیز، جهادگر، شجاع و ایثارگر و وطن‌دوست، مهرورز، جمع‌گرا و جهانی‌اندیش، ولایت‌مدار و منتظر و تلاشگر در جهت تحقق حکومت عدل جهانی، با اراده و امیدوار، خودباور و دارای عزت نفس، امانتدار، دانا و توانا، پاکدامن و با حیا، انتخابگر و آزادمنش، متخلق به اخلاق اسلامی، خلاق و کارآفرین و مقتصد و ماهر، سالم و با نشاط، قانون‌مدار و نظم‌پذیر و آماده ورود به زندگی شایسته فردی، خانوادگی و اجتماعی بر اساس نظام معیار اسلامی معرفی می‌کند. از مدیران، معلمان و دانش‌آموزان عزیز می‌خواهم در جهت کسب آن جایگاه و دستیابی به ایجاد اهداف برای مدارس خود کوشا باشند.

دانش‌آموزان عزیز و معلمان و کارکنان و مربیان مدارس ایرانی خارج از کشور به‌ویژه در کشورهای محور مقاومت، سفیران علمی، فرهنگی کشور عزیزمان محسوب می‌شوند و باید الگویی در تراز نام پر آوازه انقلاب اسلامی ایران باشند، این جایگاه را باید پاسداری کرد و در حفظ و ارتقاء آن کوشید.

فرزندان عزیزم از شما می‌خواهم در عمل به توصیه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی کوشا باشید و به فتح قله‌های تحصیل، تهذیب و ورزش بیاندیشید و به آن دست یابید.

در این سال جدید تحصیلی با امام شهدا و مقام معظم رهبری عهد ببندیم با جدیت در مسیر اعتلای فرهنگ، اقتدار کشور و توسعه کشورمان به پیش ببریم. مدارس ما باید به شبکه یکپارچه و واحدی برای دستیابی به این آرمان‌ها تبدیل شوند و شعار همه با هم یکصدا ایران مدرسه قوی ایران قوی در مدارس تحقق عملی یابد. از خداوند متعال توفیق روزافزون شما را خواهانم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار