بلوار پیامبر اعظم به ۳ سرعت گیر مجهز می شود

ماجرای سرعت گیر ی که منجر به وازگونی یک خودرو شد

بیرجند (پانا)- این روزها فیلمی در فضای مجازی در بیرجند دست به دست می شود که براحتی حس خطر و بی تدبیری در ایجاد برخی سرعت گیر ها در ذهن مخاطب ایجاد می کند البته توضیحات مسئولان در همین گزارش درباره نصب این سرعت گیر متفاوت از برداشت های مردم است. در این فیلم خودرویی با سرعت از روی این سرعت گیر عبور می کند و به طرز وحشتناکی واژگون می شود . این فیلم سرعت گیر ی در بلوا رپیامبر اعظم (ص) و مقابل پارک کاجستان را نشان می دهد .

کد مطلب: ۱۴۰۸۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای سرعت گیر ی که منجر به وازگونی یک خودرو شد

بنا به مصوبه شورای ترافیک استان نصب 3 سرعتگیر دربلوار پیامبر اعظم در دستور کار قرار گرفته که بعد از اجرای اولین سرعت گیر در روبروی بوستان کاجستان این فیلم در شب و روز جمعه منتشر شده که موجی از اعتراضات را در فضای مجازی در پی داشته است. این حادثه باعث کلایه های مردمی از عملکرد شهرداری و عدم اطلاع رانندگان از نصب این سرعت گیر و هم چنین غیر استاندارد بودن آن شده است .موضوعی که خبرنگار ما آن را از شهردار و پلیس راهور استان جویا شده است.


بلواری با سه حادثه مرگ بار


به گفته پلیس راهور خراسان جنوبی بلوار پیامبر اعظم (ص) شهر بیرجند یک بلوار شریانی است که بسیاری از رانندگان آن را با بزرگراه اشتباه می‌گیرند.
سرهنگ علیرضا عباسی می‌گوید گاهی سرعت‌های باور نکردنی در این بلوار به ثبت می‌رسد، سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت هم در این بلوار داشته ایم و سرعت‌های بالا در این بلوار حوادث زیادی را به همراه داشته است و آمار‌های پلیس راهور نشان می‌دهد که بلوار پیامبر اعظم یکی از ۳ بلوار پر حادثه شهر بیرجند است.
وی افزود: از ۲۳ متوفی تصادفات درون شهری پارسال در بیرجند ۳ فوتی مربوط به بلوار پیامبر اعظم است و آمار تصادفات جرحی پارسال در این بلوار ۱۶۰ فقره اعلام شده و از ابتدای امسال هم 126نفر در این بلوار مجروح شده اند.
وی افزود: بلوار پیامبر اعظم (ص) بیرجند از معابر حادثه‌خیز است که نبود سامانه‌های کنترل هوشمند تخلفات و رعایت نکردن قوانین رانندگی توسط برخی رانندگان باعث شده، حوادث این بلوار خسارات جانی و مالی زیادی داشته باشد.

شهرداری مجری مصوبات شورای ترافیک

شهردار بیرجند در این گفت و گو با بیان اینکه نصب سرعت گیر در بلوار پیامبر اعظم (ص) بعد از تصادفات متعددی که منجر به فوت هم بوده و هفته گذشته در شورای ترافیک استان به تصویب رسیده، اجرایی شده، گفت: شهرداری مجری مصوبات شورای ترافیک است و در موقع اجرای سرعت گیر هم با نظارت پلیس راهور و بنا بر استانداردهای تعریف شده، انجام گرفته است.
مهدی بهترین با اشاره به اینکه 45 متر قبل از سرعت گیر هم تابلوی علایم راهنمایی و رانندگی را نصب کرده ایم، افزود: رانندگان به سرعت مطمئنه در این بلوار توجه نمی کنند.
وی ادامه داد: راه حل کاهش تصادفات در اینجا نصب دوربین هوشمند و کنترل سرعت خودروهاست.
وی به هزینه بالای نصب این دوربین اشاره و گفت: شهرداری باید دوربین هوشمند کنترل سرعت را در سطح شهر نصب کند و اعتبارات باید از محل ماده 23 جرائم راهنمایی و رانندگی که بعد از واریز به خزانه به استان ها برگشت داده می شود، تامین شود که این اعتبار در سنوات گذشته تزریق نشده و از بدهی 20 میلیارد تومانی در این محل فقط 2 میلیارد تومان پرداخت شده است.


راننده 100 درصد مقصر است


فرمانده پلیس راهور خراسان جنوبی هم در مورد این حادثه، راننده خودرو را 100 درصد مقصر اعلام کرد و گفت: نصب سرعتگیر در بلوار پیامبر اعظم(ص) بر اساس مصوبه شورای ترافیک و کاملا استاندارد بوده است.
سرهنگ علیرضا عباسی افزود :تابلوی علایم سرعت گیر هم قبل از آن بر اساس استاندارد نصب شده و روشنایی هم در محل به اندازه کافی وجود داشته است.
وی راننده خودرو سواری را در برخورد با این سرعت گیر 100 درصد مقصر دانست و عنوان کرد: سرعت خودرو از حد مجاز بالاتر بوده و موقع برخورد هم دستی کشیده که همین عامل باعث واژگون شدن خودرو شده است.
سرهنگ عباسی هم راهکار اصلی برای کاهش تصادفات در این بلوار را نصب دوربین هوشمند اعلام کرد و گفت: نصب سرعت گیر مورد موافقت پلیس و شهرداری نیست.
وی هم چنین از نصب چند سرعت گیر دیگر در سطح شهر از جمله جلوی چندمدرسه بنا به مصوبه شورای ترافیک استان خبر داد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار