مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران:
برقراری عدالت آموزشی یکی از کارکردهای مراسم شور عاطفهها است
تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران با بیان اینکه جشن عاطفهها یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی است، یکی از کارکردهای مهم این مراسم را برقراری عدالت آموزشی دانست.
![برقراری عدالت آموزشی یکی از کارکردهای مراسم شور عاطفهها است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTU3OTY08ESM/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHrrvEjKJihMssAIKXaKdntA,,/MTU3OTY08ESM.jpg)
مراسم نمادین «جشن شور عاطفه ها» با حضور هادی زمانی نژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران، سید جواد فیاضی، معاون پرورشی و تربیت بدنی، مهناز اعتمادی، معاون مقطع ابتدایی و رضوان شیرزادی مدیر سازمان دانش آموزی در دبستان پسرانه امت برگزار شد.
زمانی نژاد برگزاری جشن عاطفه ها را از برکات نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: «فرهنگ نوع دوستی و نیکوکاری، از مهم ترین بخش های فرهنگ عمومی و از تأمین کننده های اصلی حیات طیبه در جامعه سالم و اسلامی است.»
زمانی نژاد افزود: «آموزش و پرورش کارکردهای متعددی دارد، راهکارهای متعددی برای تحول در عرصه آموزش داریم که این راهکارها از سند تحول بنیادین اخذ شده و باید تلاش کنیم در کنار تعلیم و تربیت ابعاد پرورشی و تربیتی روز را در جامعه دانش آموزی توسعه دهیم.»
وی با بیان اینکه یکی از رسالت های آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین گسترش حس نوع دوستی و کمک به نیازمندان در میان دانش آموزان است، اذعان کرد: «در واقع این گونه مراسم ها به غیر از جمع آوری کمک برای نیازمندان و انجام کاری نیک به ترویج و ارتقای فرهنگ انفاق، نوعدوستی، مسئولیتپذیری و مشارکتجویی، دست گیری از دانشآموزان نیازمند و محروم و همچنین به برقراری عدالت آموزشی منجر می شود.»
زمانی نژاد افزود: «همگام و هم راستا با سراسر کشور، پویش تأمین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان در جشن عاطفههای امسال با شعار «آینده ساز باشیم» در تمامی مدارس منطقه اجرا شده است و اهدای هدایای خریداریشده متناسب با فهرست نیاز دانشآموزان حمایت پذیر تهیه و توزیع آن بین خانوادههای دانشآموزان حمایت پذیر با رعایت شأن و منزلت ایشان صورت میپذیرد.»
وی خاطرنشان کرد: «مدارسی که دانشآموز نیازمند ندارند، میتوانند بهعنوان مدرسه معین کمکهای نقدی و غیرنقدی خود را طی فرآیندی دقیق و با نظارت کامل با اولویت به دانشآموزان محروم مدارس همجوار، دانشآموزان محروم منطقه، اهدا کنند.»
ارسال دیدگاه