در دوره ضمن خدمت معلمان تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه۴ عنوان شد:

نقش معلمان تربیت بدنی در بهره‌وری و تأمین سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 با بیان اینکه معلمان تربیت‌بدنی به‌عنوان پیشگام عرصه سلامت، نقش بسزایی در آموزشنکات ایمنی و بهداشتی به دانش‌آموزان دارند، نقش معلمان تربیت بدنی در بهره‌وری و تأمین سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان انکارناپذیر دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۳۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
نقش معلمان تربیت بدنی در بهره‌وری و تأمین سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان

دوره ضمن خدمت دانستنی های تربیت بدنی ویژه معلمان تربیت بدنی با حضور هادی زمانی نژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه 4، سید جواد فیاضی، معاون پرورشی و تربیت بدنی، مجید اصغرزاده، کارشناس مسئول تربیت بدنی در سالن شهید پیچک این اداره برگزار شد.

هادی زمانی نژاد توانمندسازی کارکنان را یکی از تکنیک­ های مؤثر برای استفاده بهینه از ظرفیت­ ها و توانایی‌های آنان جهت دستیابی به اهداف سازمانی دانست و اظهار کرد: معلمان تربیت‌بدنی در مدارس از اجزای مهم اجرای تربیت و آموزش در قالب فعالیت جسمانی هستند. نقش معلمان در جایگاه پایه‌گذاران آموزش و تربیت ورزش در کشور بر تمام بخش‌های ورزشی بسیار تأثیرگذار است، از این‌ رو تعیین ارتقای بالندگی حرفه‌ای برای آن‌ها اصل اساسی خواهد بود. اثربخشی مدارس قبل از هر چیز ناشی از توسعه حرفه‌ای معلمان بوده است، زیرا کیفیت تعلیم‌وتربیت بستگی به کیفیت عملکرد معلمان دارد و برنامه‌های درسی در دستان معلم توانمند، بالنده و معتقد، جان می‌گیرد و معنا پیدا می‌کند. در واقع معلم، اساسی‌ترین عامل برای ایجاد موقعیت مطلوب در تحقق هدف‌های آموزشی است.

زمانی نژاد تاکید کرد: نقشی که یک معلم ورزش خوب و کارآمد در ایجاد علاقه به ورزش در بین دانش‌آموزان، بهره‌وری مناسب و تأمین سلامت روحی و جسمی آنان دارد انکارناپذیر است. معلمان تربیت‌بدنی به‌عنوان پیشگام عرصه سلامت، نقش بسزایی در آموزش نکات ایمنی و بهداشتی به دانش‌آموزان دارند.

وی بیان کرد: مهم‌ترین محورهای مرتبط با بهداشت و ایمنی کلاس درس تربیت‌بدنی به سه بخش «ارزیابی سلامت دانش‌آموزان برای انجام فعالیت‌های ورزشی»، «پیشگیری از بیماری‌های واگیر، رعایت بهداشت فردی و عمومی در محیط‌های ورزشی» و «رعایت ملاحظات ایمنی و پیشگیری از حوادث (ایمنی فضاها و تجهیزات و آموزش اصول ایمنی به دانش‌آموزان) تقسیم می‌شود. ثمره رعایت اصول بهداشت و ایمنی، علاوه بر داشتن کلاسی شاد، سالم و ایمن، ارتقای سطح آگاهی و فرهنگ‌سازی سبک زندگی سالم برای دانش‌آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار