امام‌جمعه‌ موقت شهرستان‌ ورامین درآیین بازگشایی‌ مدارس:

دانش‌آموزان با تحصیل و تهذیب، ادامه‌دهنده راه شهدا باشند

ورامین (پانا) - امام‌ جمعه‌ موقت شهرستان‌ ورامین درآیین بازگشایی‌ مدارس، آشنایی دانش‌آموزان با سیره شهدا را ضروری دانست و تحصیل و تهذیب را ‌‌هم‌راستا با راه شهدا عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۷۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان با تحصیل و تهذیب، ادامه‌دهنده راه شهدا باشند

سیدمحسن‌ محمودی امام‌جمعه‌ موقت شهرستان‌ ورامین‌ و معاون‌ شورای‌ هماهنگی‌ تبلیغات‌ اسلامی‌ کشور در آیین‌ بازگشایی‌ مدارس در هنرستان‌ شهیدعباس‌پور ضمن تبریک آغاز بهار تعلیم‌و‌تربیت و هفته‌ دفاع‌ مقدس به دانش‌آموزان و آینده‌سازان این‌ کشور بیان‌ کرد: فرزندان‌ عزیزم ۳۶هزار دانش‌آموز مثل‌ شما در دوران هشت سال دفاع‌ مقدس به جبهه رفتند و شهید‌ شدند؛ ازکلاس‌ درس به‌ میدان‌ مبارزه‌ و‌ جهاد رفتند و افتخار آفریدند و اگر امروز ما امنیت، آرامش‌ و‌ آسایش‌داریم، اگر به‌ راحتی درس‌ می‌خوانیم و به‌ راحتی زندگی‌ می‌کنیم، مدیون‌ آن خون‌‌های‌ پاک و مطهر هستیم؛ مدیون‌ آن ایثارگری‌ها هستیم لذا باید همیشه به‌ یاد شهدا باشیم.

محمودی ضمن تاکید بر اهمیت آشنایی دانش‌آموزان با سیره شهدا اظهار کرد: من به‌ شما دانش‌آموزان‌ عزیز نصیحت کوچکی دارم؛ نصیحت من این‌ است که شهدا را بشناسید؛ با زندگی شهدایی که در کوچه و خیابان نام‌هایی پرافتخار را در ذهن‌ ما تداعی‌ می‌کنند، آشنا شوید و آنها را الگوی زندگی‌ خود قرار‌دهید.

این‌ مقام‌ مسئول پیرامون الگو بودن شهدا عنوان‌کرد: شهدا الگوی خوبی برای شما‌ هستند. این چهره‌ها را باید‌ شناخت؛ ‌آن‌ها شخصیت‌های مهم و نخبگان این‌ کشور بودند؛ شهدا کسانی‌ بودند که هرکدام درجایگاه خود، انسان‌های فرهیخته‌ای محسوب می‌شدند اما بر اساس‌ تکلیف به‌ میدان‌ جهاد و‌ شهادت رفتند و جان‌ دادند تا این‌کشور از پا نیوفتد و انقلاب‌ اسلامی‌ ایران همیشه زنده‌ باشد.

وی ضمن گرامیداشت یاد‌ و خاطره شهدای‌ سرافراز، خطاب‌ به دانش‌آموزان گفت: به‌ شما دانش‌آموزان‌ عزیز که‌ امروز به سال تحصیلی جدید قدم گذاشتید، بهار تعلیم و تربیت را تبریک می‌گویم؛ بدانید که سنگر‌ تعلیم‌ و‌ تربیت، ادامه‌ همان راه‌ شهدا است.

محمودی در ادامه‌ خطاب به دانش‌آموزان افزود: چشم‌ و امید شهدا، امام‌ و‌ رهبری و ملت‌ ایران به شما است. ایران، کشور‌ بزرگی است. این‌ کشور مهد‌ دانشمندان‌ بزرگ و فرهیختگان است؛ تمدن‌ ایرانی، فرهنگ‌ ایرانی و نخبگان‌ ایرانی در طول‌تاریخ زبانزد بوده‌اند؛ اگرچه دست‌های استعمار و‌ استکبار سعی‌ کردند ما را از هویت‌ خود غافل‌ کنند و در مقاطعی سرمایه‌های‌ ما را از ما بربایند و بعد محصول‌ آن‌ها را به رخ‌ما بکشند، اما کشور‌ ایران و فرهنگ‌ اسلامی-ایرانی ما، مهد‌ پرورش انسان‌های‌ بزرگ بوده و باید مسیر پیشرفت آن‌ را شما ادامه دهید؛ مخصوصاً در این‌ هنرستان و امثال‌ این‌ سنگرها که در حقیقت چهره‌ها و مدیران‌ کارآمد و شخصیت‌های ارزشمند در آن باید پرورش پیدا کنند.

حجت‌الاسلام‌ محمودی در مورد آینده‌سازان این‌ کشور اذعان‌ کرد: دانش‌آموزان‌ عزیز، خود را مجهز کنید؛ عزم‌ و‌ اراده خود را محکم کنید. آینده‌ این‌ کشور به‌ دست شما است، این‌کشور را باید شما اداره‌ کنید و با تمام‌ توان و امید و توکل‌ به‌ خدا و دیدن‌ صحنه‌های پرافتخار و غرورآفرین‌ پیشرفت، این کشور را اداره‌ کنید.

محمودی در خصوص پیشرفت‌های روزافزون‌ کشور اظهار کرد: امروز در حوزه‌های مختلف در رتبه‌های بالای دنیا قرار داریم؛ این‌ها واقعیت‌های کشور ما است؛ گرچه عده‌ای سعی‌ می‌کنند که‌ ما در مورد این مسائل آگاهی نداشته‌ باشیم و جوان‌های این‌ کشور از‌ پیشرفت‌های خودشان اطلاع نداشته‌ باشند.

وی ادامه داد: یقیناً شما به‌ عنوان یک‌ جوان جستجوگر و یک‌ نوجوان‌ طالب‌ آگاهی‌ و‌‌ دانش، باید‌ بدانید که‌ امروز در حوزه‌های‌ علمی، پزشکی و دانش‌بنیان و نیز در عرصه‌های‌ سیاسی، فرهنگی و نظامی، انقلاب‌ اسلامی چه‌ ارزش‌هایی‌ را به‌ برکت امام‌ و‌ شهدا دارد؛ این‌ را قدر‌ بدانیم، ادامه‌دهنده این راه‌ نورانی باشیم و‌ در مسیر‌ امام‌ و‌ شهدا زیر‌ پرچم‌ ولایت و رهبری‌های خردمندانه مقام‌ معظم‌ رهبری باشیم.

خبرنگار دانش‌آموز: آرزو تاجیک

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار