گمرک اعلام کرد:

افزایش ۱۰ درصدی ارزش صادرات محصولات کشاورزی در سال جاری

تهران (پانا) - گمرک ایران از افزایش ۱۰ درصدی ارزش صادرات محصولات کشاورزی در ۵ماهه امسال خبر داد و اعلام کرد که کشورهای عراق، امارات متحده عربی و فدراسیون روسیه ۳ کشور عمده خریدار محصولات کشاورزی ایران در ۵ماهه سال جاری هستند.

کد مطلب: ۱۴۰۷۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۰ درصدی ارزش صادرات محصولات کشاورزی در سال جاری

به گزارش گمرک ایران؛ در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲ میلیون و ۱۶۹ هزار تُن محصولات کشاورزی به ارزش یک میلیارد و ۶۲ میلیون دلار ذیل کد تعرفه‌های فصول ۶ تا ۱۴ به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات محصولات کشاورزی در این مدت به لحاظ وزنی ۷.۷ درصد کاهش و به لحاظ ارزشی ۱۰.۱۴ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش در این مدت ۷ میلیون و ۷۴۹ هزار تُن محصولات کشاورزی به ارزش ۴ میلیارد و ۳۴۶ میلیون دلار وارد شده که به لحاظ وزنی ۶.۱۷ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۹.۳۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

این گزارش با اشاره به اینکه عراق، امارات متحده عربی و فدراسیون روسیه عمده‌ترین خریداران محصولات کشاورزی صادراتی ایران هستند، می‌افزاید: در این مدت ۳۱۴ میلیون دلار محصولات کشاورزی به عراق، ۱۹۱ میلیون دلار به امارات متحده عربی و ۱۵۰ میلیون دلار به فدراسیون روسیه صادر شده است.

بیش از ۶۱ درصد از صادرات محصولات کشاورزی ایران در این مدت به 3 کشور فوق صادر شده است.

این گزارش در خصوص میزان واردات انواع برنج و گندم در ۵ ماهه سال جاری می‌افزاید: در این مدت ۵۳۶ هزار تُن انواع برنج به ارزش ۶۳۲ میلیون دلار وارد کشور شده که به لحاظ وزنی ۴۲.۵۸ درصد و از حیث ارزش ۵۵.۹ درصد کاهش داشته است. در این مدت همچنین یک میلیون و ۲۲۸ هزار تُن گندم به ارزش ۵۳۵ میلیون دلار وارد کشور شده که به لحاظ وزنی ۵۱.۸۶ درصد و از حیث ارزش ۵۰.۸۴ درصد با کاهش روبه‌رو بود.

این گزارش در خصوص کشورهای عمده طرف معامله در واردات محصولات کشاورزی می‌افزاید: در ۵ ماهه سال جاری یک میلیارد و ۵۳۱ میلیون دلار محصولات کشاورزی از امارات متحده عربی، ۵۴۹ میلیون دلار از فدراسیون روسیه و ۵۰۲ میلیون دلار از هند وارد کشور شده است.

حدود ۶۰ درصد از واردات محصولات کشاورزی در ۵ ماهه سال جاری از مقصد 3 کشور فوق‌الذکر بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار