اولین ماده لایحه برنامه هفتم به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی به دلیل وجود ابهام در ماده (۱) لایحه برنامه هفتم توسعه که به تعاریف اختصاص داشت به کمیسیون تلفیق ارجاع داد.

کد مطلب: ۱۴۰۷۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اولین ماده لایحه برنامه هفتم به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

در جلسه علنی عصر روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، پس از تصویب کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه، بررسی جزییات آن در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در بررسی ماده (۱) این لایحه که به تعاریف اختصاص داشت، نمایندگان به وجود ابهام در این ماده تاکید داشتند و حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی نماینده محلات نیز در تذکری عنوان کرد که مقدمه لایحه اشکال دارد و باید در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم این اشکالات اصلاح شود.

در ادامه محمدباقر قالیباف در این باره گفت: ابهام در ماده (۱) وجود دارد و طبق اختیاراتی که رییس مجلس طبق ماده (۱۵۳) آیین نامه داخلی مجلس دارد، این ماده به کمیسیون تلفیق برای رفع ابهام ارجاع می‌شود. همچنین برای اصلاح عنوان لایحه هم ۱۹۲ الحاقیه ثبت شده است. بر همین اساس ماده (۱) و عنوان لایحه برای رفع ابهام به کمیسیون ارجاع می‌شود.

ماده (۱) که درباره تعاریف و اختصارات است و برای رفع ابهام به کمیسیون ارجاع شد به این شرح است:

الف- برنامه: برنامه پنج ساله هفتم توسعه (۱۴۰۶-۱۴۰۲)

ب- سازمان: سازمان برنامه و بودجه کشور

پ- دستگاه های اجرایی: دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ و ماده (۵) قانون محاسبات عمومی کشور

ت- بانک مرکزی: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار