گزارش پانا از مراسم رونمایی از صدو چهل شهید، صدو چهل روایت

علی بخشی زاده : رمز ماندگاری انقلاب اسلامی پیوند با شهداست

تهران (پانا) - معاون صدا با حضور در مراسم رونمایی از صدو چهل شهید، صدو چهل روایت گفت رمز ماندگاری انقلاب اسلامی پیوند با سیدالشهدا، اهل بیت و ائمه معصومین(ع)بوده است و گرامیداشت یادو خاطره هشت سال دفاع مقدس و شهدا از وظایف مهم رسانه است.

کد مطلب: ۱۴۰۷۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
علی بخشی زاده : رمز ماندگاری انقلاب اسلامی پیوند با شهداست

صبح امروز مراسم رونمایی از صدو چهل شهید، صدو چهل روایت با همت رادیو ایران و به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از خانواده های معظم شهدا در ساختمان شهدای رادیو استودیو شماره یک برگزار شد.

در بخشی از این مراسم مدیر رادیو ایران با اشاره به برگزاری مراسم صدو چهل شهید، صدو چهل روایت گفت: رادیو همواره نقش بی بدیلی در اطلاع رسانی داشته و همیشه گفتن و شنیدن از شهدا را وظیفه خود دانسته است.

در ادامه این مراسم با حضور قاضی‌زاده هاشمی ، معاون صدا و برخی از مدیران صداو سیما از برخی از خانواده‌های شهدا تجلیل شد.

در این قسمت‌های مختلف این مراسم که با حضور قاضی زاده هاشمی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، علی بخشی زاده معاون صدا، هاشمی معاون بنیاد شهید، بیدکی مشاور رییس سازمان ثبت احوال کشور، سید حسن نقوی مشاور اصناف ایران، مهدی آذرمکان مدیر رادیو ایران برگزار شد از خانواده های معظم شهدای والامقام مجید پازوکی، علی تجلایی، حسین فهمیده، سجاد زبرجدی سهراب، محمد ثامنی راد، رضا حاجی زاده، احمد گودرزی، علیرضا قاسمی، سردار احمد سوداگر و محمود کاوه، بابک نوری هریس، محمد حسین نظر نژاد، محمد بروجردی، محمد حسن اسدی طوسی، سردار مدافع حرم حسین همدانی، خلبان احمد کشوری، محمد اصغری خواه، ولی الله چراغچی مسجدی، سید جلیل میری ورکی، میرزا محمد سولگی، منصور گلی، سعید انصاری، یوسف کلاهدوز، مصطفی ردانی پور، فرمانده جاوید مهدی باکری تقدیر شد.

در ادامه این مراسم علی بخشی زاده با اشاره به سالروز آغاز امامت امام زمان و مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: امروز اولین روز امامت امام زمان است و روز بسیار مبارکی است گرامیداشت دفاع مقدس از وظایف مهم رسانه است و رسانه نیز همیشه به این ایام همیشه اهتمام ویژه داشته است. خداوند هیچگاه ما را فراموش نکرده و در دل ما عشق به شهادت را قرار داده است

وی با طرح این سوال که به راستی پیام شهدا بر ما چیست؟ آیه ای از قرآن کریم را خواند و گفت: در قرآن درباره حمله یک قوم به قوم دیگر و کمک خداوند به دفاع کنندگان آمده است و اینکه خداوندکسانی که از خود دفاع می‌کنند را یاری می دهد.

بخشی‌زاده در ادامه گذری بر نهج البلاغه کرد و گفت: با نگاه به بیانات امیرالمومنین درمی یابیم که اجر مجاهدت شهید فی السبیل الله بالاتر از کسی نیست که به انجام گناه قادر باشد ولی عفت بورزد.

وی خاطرنشان کرد: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی پیوند با سیدالشهدا، اهل بیت و ائمه معصومین(ع) است و خدا را شاکریم که در دل ما عشق به شهادت را قرار داده است، زیرا دلمان برای دوستان شهیدمان تنگ شده است.

در ادامه این مراسم با حضور صحراگرد مدیر رادیو تهران، شهاب تالی فرزند شهید و مدیر رادیو پیام و آوا، مهدی رستمی بنیاد امور ایثارگران صدا و سیما؛ از خانواده شهدا امیر سرلشکر حسین مقیمی، شهید عباس آبیاری، سرلشکر حسن آبشناسان، علیرضا موحد دانش، حسین محرابی، عباس دوران، رضا فرزانه، شهید ورزشکار ابراهیم هادی، علمدار ستار اورنگ تقدیر شد.

در بخش دیگری از این مراسم سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با اشاره به این مطلب ما به شهدا نیازداریم و با آنها مانوس هستیم ، گفت: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فضیلت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. شهدا چون در این عالم مداخله دارند حاجت می دهند و امور مادی‌مان را راه می اندازند. شهدا نیازی به یادآوری ندارند چرا که مردم به آنان نیازمندند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به این مطلب که جامعه به شهدا نیازمندند، اظهار کرد: ما و شما احتیاج به معلم داریم البته خانواده و بعد از آن مدرسه تا یک سطحی الکو ما هستند اما شهدا هرآنچه دوست داشتند به خاطر عشق به خداوند بود به همین دلیل می گوییم شهدا نمونه بندگی و عبودیت هستند. به لطف امام خمینی(ره) و تربیت ایشان، ما دارای شهیدان برجسته ای از حوزه های مختلف در کشور هستیم.

معاون رئیس جمهور در ادامه سخنان خود تصریح کرد: هرجامعه‌ای یک قهرمان دارد و در صنعت سینما کشورهای مختلف به دنبال قهرمان می‌گردند تا نشان دهند تاریخ و تمدن خاصی دارند اما ما همانگونه که در گذشته تاریخ و تمدن داریم و امروز نیز اسطوره‌هایی را داریم که باید به درستی آنها را معرفی کنیم زیرا آنها عزیزترین چیزی که داشتن که جانشان بود را اهدا کردند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی در تربیت جامعه نقش بسزایی داشته است، افزود: امام خمینی(ره) با همراهی خانواده ها جامعه را تبدیل به یک پادگان تربیتی نمود. زنان و مردان جامعه ما با از خودگذشتگی نگذاشتند نایب امام تنها بماند، تا جایی که می گویند چنین مردمانی در صدر اسلام نیز حضور نداشتند. در واقع ظهور آن زمانی به وقوع می پیوندد که عوامل غیبت برطرف شود. ملت بزرگ ایران با اینکه ۴۰ سال تحت فشار بوده اما همواره وفاداری خود را ثابت کرده است.

در ادامه این برنامه از برنامه سازان دفاع مقدس رادیو تقدیر شد. در این بخش از متین السادات فیروزی،گوینده کیوان همتی، تهیه کننده سیما پاتیمار تقدیر شد.

همچنین در بخش دیگر از برنامه با حضور بخشی زاده معاون صدا، دکتر قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پرتال آثار ارزشمند صد و چهل شهید، صد و چهل روایت رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار