مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛
جزئیات اجرای پویش مهر ریاستجمهوری
تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت پرسش مهر با هدف ورود دانشآموزان به عرصههای اجتماعی، کنشگری و مطالبهگری به پویش مهر ریاستجمهوری تغییر نام داد تا دانشآموزان درباره پیشرفتهای ایران اسلامی تحقیق کنند و همچنین به فعالیت، تولید اثر و کنشگری بپردازند.
حجتالاسلام و المسلمین محمدحسین پورثانی صبح امروز در گفتوگو با رادیو اقتصاد در رابطه با موضوع پویش مهر ریاستجمهوری اظهار کرد: ۲۳ دوره پرسش مهر ریاستجمهوری توسط دانشآموزان برگزار شد اما امسال با ابتکاری که از سوی ریاستجمهوری انجام شد، پرسش مهر با هدف ورود دانشآموزان به عرصههای اجتماعی، کنشگری و مطالبهگری به پویش مهر تغییر نام داد تا دانشآموزان در خصوص پیشرفتهای ایران اسلامی تحقیق کنند و همچنین به فعالیت، تولید اثر و کنشگری بپردازند.
مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه چندین برنامه درخصوص نشاط دانشآموزان تدارک دیده شده است، گفت: در برنامه فراگیر پرورشی به صورت جدی به این موضوع تاکید شده اما امسال تمرکز روی ورود دانشآموزان به فعالیتها و کنشگری آنها است، چنین برنامهای باعث پویایی و نشاط بیشتر دانشآموزان خواهد شد و میتواند شور، نشاط و هیجانات دانشآموزان را بر انگیزد.
وی در پاسخ به این سوال که پویش مهر ریاستجمهوری به چه نحوی اجرا خواهد شد، عنوان کرد: این پویش چند شیوه دارد که شامل بحثهای هنری، دستنویس و دستنوشته و تشکیل گروههای دانشآموزی میشود.
پورثانی افزود: مهمترین شیوه اما تشکیل گروههای دانشآموزی است، تشکیل چنین گروههایی منجر به ورود دانشآموزان به عرصههای مختلف اجتماعی میشود و الهامبخش فضای جدید دانشآموزی که مورد نظر جمهوری اسلامی ایران است خواهد بود؛ همچنین میتوان این گروهها را با گروههای جهادی فعال و گروههای فعال مساجد و هیئات پیوند زد و اگر این اتصال انجام شود، کار تربیتی خوبی انجام میگیرد، چرا که کار تربیتی در فضای غیررسمی سرعت بیشتری دارد و قدرت اختیار، انتخاب، علاقه و دسترسی دانشآموز بیشتر است.
ارسال دیدگاه