رابط خبرگزاری پانا شهرستان ملارد:

خبرگزاری پانا، فرصتی ارزشمند برای به فعلیت رساندن توانایی‌های دانش‌آموزان است

ملارد (پانا) - رابط خبرگزاری پانا ملارد، خبرگزاری دانش‌آموزی پانا را فرصتی بی‌نظیر برای به فعلیت رساندن توانایی‌های دانش‌آموزان دانست و این خبرگزاری را عرصه‌ای جذاب و متفاوت، برای بارور کردن استعدادهای نهفته دانش‌آموزان برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۰۶۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
خبرگزاری پانا، فرصتی ارزشمند برای به فعلیت رساندن توانایی‌های دانش‌آموزان است

سحر شیخی، رابط خبرگزاری پانا شهرستان‌ملارد، در معرفی خود و چگونگی ورود به پانا گفت: «من دبیر تربیت‌بدنی، کارشناس ارشد رفتار حرکتی و دارای ۱۶سال سابقه کار در مدارس کرمانشاه و ملارد هستم. در سال ۱۳۹۹ پس از این‌که به سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش ملارد معرفی شدم به من پیشنهاد کار در خبرگزاری پانا داده شد. خبرگزاری پانا برای من، خیلی شناخته شده نبود و من از نحوه عملکرد و چگونگی کارکردن در این عرصه اطلاع چندانی نداشتم. اما چون به نوشتن و عکاسی علاقه زیادی داشتم، پذیرفتم که مسئولیت رابط پانا را به عهده بگیرم.»

وی سختی‌ها و دغدغه‌های کار در خبرگزاری پانا را این گونه شرح داد: «کارکردن در خبرگزاری پانا، با فراز و نشیب‌های زیادی همراه است و ساعت مشخصی ندارد، هر لحظه ممکن است برای شما یک خبر ارسال شود و اکثر آن‌ها هم پوششی هستند. به این معنی که اگر در همان لحظه بر روی سایت ارسال نشوند در اصطلاح، خبر سوخت می‌شود و ارزشی ندارد. پانا یعنی فعالیت شبانه‌روزی و ارتباط دائمی و همیشگی با دانش‌‌‌آموزان خبرنگار و اینکه اقتضای کار در پانا این است که شما بعد از مدتی کار با دانش‌‌‌آموزان ، به یک خانواده با روحیات مشابه تبدیل می‌شوید.»

شیخی از خاطرات شیرین خود در پانا گفت: «روزهایی که دانش‌آموزان با شوق و ذوق در قالب کار تیمی، در سرما و گرما به پوشش یک مراسم، مشغول هستند و در نهایت از دل آن تلاش‌ها، یک خبر قوی و باکیفیت استخراج می‌شود، شیرین و دوست داشتنی است. برای خود من که ۳سال رابط پانا شهرستان‌ملارد بوده‌ام، یکی از بهترین لحظات این است که اخبار دانش‌‌‌آموزان در صفحه اصلی پانا کشور قرار می‌گیرد. آن‌جا متوجه می‌شوم که زحمات شبانه‌روزی مجموعه پانا، بدون هدف نبوده است.»

وی در ادامه افزود: «خاطرات تلخ من بیشتر به اوایل کار بر می‌گردد. زمانی که ادارات و حتی مدارس، خبرگزاری پانا را نمی شناختند و به ماهیت آن واقف نبودند، اما با تلاش تیمی توانستیم بر این عدم آگاهی، غالب شویم و اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که برای پوشش مراسم ادارات مختلف شهرستان، اولین گزینه برای رسانه‌ای کردن، خبرگزاری پانا است و این رویداد به تمام تلخی‌های کار، خط بطلان می‌کشد. یکی دیگر از تلخی‌های این حرفه زمانی است که دانش‌آموز تلاش می‌کند و در هر شرایطی یک مصاحبه می‌گیرد یا مراسمی را پوشش می‌دهد اما آن خبر به‌دلایل مختلف پذیرفته نمی‌شود یا از روی سایت برداشته می‌شود.»

رابط خبرگزاری پانا ملارد خاطرنشان کرد: «به نظر من پانا، عرصه‌ای شیرین، جذاب، متفاوت برای بارورکردن استعدادهای نهفته دانش‌‌‌آموزان است، افرادی در گروه ما حضور داشته‌اند که بسیار خجالتی بوده، اما پس از مدتی فعالیت در خبرگزاری پانا، اجتماعی‌تر شده و اکنون با اشخاص مهم مصاحبه ویدیویی می‌گیرند. دانش‌آموزانی که از استعداد نوشتن یا عکاسی خود آگاه نبوده و با فعالیت در این عرصه متوجه شده‌اند که چه استعدادهایی داشته‌اند و به آن اهمیت نداده‌اند.»

وی خطاب به دانش‌آموزان خبرنگار تأکید کرد: «به اعضای گروه پانا همواره با اخلاق‌بودن را توصیه می‌کنم، این‌‌که در کار گروهی، همراهی و همدلی داشته باشند، این‌که مهم نیست اسم چه کسی در خبر درج شود؛ مهم نتیجه و حس خوبی است که در پایان کار به ما داده می‌شود. از لحاظ حرفه‌ای به دانش‌‌‌آموزان خبرنگار پانا توصیه می‌کنم، تا می‌توانند خبرهای مختلف را بخوانند و با نحوه نگارش خبرهای مختلف آشنا شوند، چرا که مطالعه دقیق و مکرر، خود می‌تواند باعث یادگیری نحوه نوشتن شود و عکاسی از صحنه‌های مختلف و مشاهده گزارش تصویری افراد باتجربه، می‌تواند به ثبت عکس‌های با زاویه و کیفیت مطلوب کمک کند.»

سحر شیخی در پایان تشریح کرد :«به دانش‌‌‌آموزان توصیه می‌کنم که اگر روزی خبر آن‌ها به هر دلیلی تأیید نشد، از ادامه راه دلسرد نشوند و بدانند که آن شکست مقدمه‌ای برای تولید خبر بهتر و باکیفیت تر است، ایراد کار را بفهمند و در جهت رفع آن بکوشند. از روزهای نوجوانی خود استفاده کنند و آن را به بطالت نگذرانند، تمام این روزها فرصتی غنی برای به فعلیت رساندن توانایی‌های شماست، با پرسه‌زدن در فضای مجازی و فعالیت‌های بیهوده، این فرصت طلایی را از دست ندهید و حتما سعی کنید مهارت‌های کارآفرینی ، مهارت‌های زندگی و اجتماعی را در کارنامه خود ثبت کنید چرا که در سال‌های آتی برای شما قطعا مفید خواهد بود.»

دانش آموز خبرنگار: نرگس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار