بیانیه بسیج فرهنگیان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس

شیراز (پانا) - ایمان ایمانی‌فر، رییس سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس از صدور بیانیه‌ای به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس از سوی مدافعان حریم تعلیم و تربیت خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۶۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه بسیج فرهنگیان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس

در متن این بیانیه آمده است

بسم الله الرحمن الرحیم
«به نام آن که بندگان را به خطاب کرامت با هزاران لطافت می نوازد و به سوی خود می خواند و سپاس و ثنای بی حد بر آستان صفات بی همتای احدیت که در کمال رافت و در نهایت عطوفت، رخصت نگارش بر بندگان خود عطا فرموده است و درودی پرآفرین بر عموم ملت قهرمان ایران و شما معلمان و مدیران و همکاران فرهنگی عزیز ایران اسلامی که با امید آفرینی و یاری سبزتان، اندیشه ها را بارور و پویا می سازید. دستان گرمتان را خالصانه می فشاریم و تلاش ارزشمندتان را همواره گرامی می داریم.

دلمان برای روزهای عزتمند جبهه تنگ شده؛ آن روزها که فریاد الله اکبر گوش ها را نوازش می داد و نوای یا زهرا و یا حسین شهر را پر کرده بود. دلمان برای غروب‏های زیبای شلمچه، موج‏های خروشان اروند، دوکوهه، تنگ شده. دلمان هوای نماز مسجد جامع خرمشهر کرده. پشت هیاهوی شهر، پشت حجم خاکستری بی‏اعتنایی، پشت تجمع و تراکم خودبینی و خودخواهی، پشت تزویرها و تظاهرها، سنگرهایی بود مملو از سجاده‏های سبز و فرصت‌های طلایی بی نظیر با فرش‌هایی از آسمان آبی؛ هوایی آکنده از شکوه عزت و امید و انگیزه؛ خلوت‏هایی که شب و روزش آکنده از آفتاب بود و سرشار از خدا و عشق؛ لبریز از آینه اخلاص و آرامشی از جنس تعبد؛ فرصت هایی که می‏شد عشق را نظاره گر بود و با خدا صحبت کرد. روزها و شب‏هایی که همگی عاشورا بود و قدر.

در روزهای سخت و بانشاط دفاع مقدس، نمودار مجموعه ای از افتخارات ملتی همیشه سربلند در دفاع از مرزهای اندیشه ای و جغرافیایی انقلاب اسلامی برای تحقق و نمایش تمدنی منصوب به اسلام و ایران در دفاع جانانه هشت ساله به نمایش درآمد و مجموعه ای از تابناک ترین و درخشنده ترین و نفیس ترین انسان ها و اقدامات رخ نمودند. هشت سال شکوه و عزت با دفاعی جانانه در برابر تجاوز وحشیانه نظام استکبار جهانی منشاء غرور ملی پایان ناپذیری برای مردم سلحشور ایران عزیز اسلامی و مسبب اثبات توانمندی های اسلام و ایران و به زانو درآمدن نظام کفر جهانی گردید. رشادت جوانان برومند، بیمه نامه نظام اسلامی ایرانی را صادر کرد و گام در مسیری بی پایان برای تحقق تمدنی نوین نهاد. یاد از دفاع مقدس، دنیایی از شرف و نجابت و آزادگی را در اذهان تداعی می کند و عطر معنویت و صفای خالص انسانی را به همگان ارزانی می دارد. ملتی حماسه آفرین و متکی به تعبد ولایت محور با انگیزه ادای تکلیف در پی مرجعیت اسلام، که در عزیمت به جبهه های حق علیه باطل سر از پا نشناخته و طلوع عشقی بی بدیل را برای جهانیان به ترسیم کشیدند.

و اما؛ معلم، نقش راهبری و تعلیم و تربیت نسلی را بر عهده دارد که در آینده‌ای نه چندان دور، عهده‌دار طی مسیر بالندگی و پیشرفت جامعه می‌شوند. اَعمال و رفتار معلم در جان دانش‌آموزان نفوذ کرده و تاثیرات ماندگاری از خود به جای می‌گذارد و در اصل معلم، معمار اصلی ساختار و شخصیت افراد جامعه و آینده هر جغرافیایی بوده و نسل آینده کشور مدیون تلاش، کوشش و فداکاری آنان است. معلم در درجه نخست بر استعدادها و توان روحى و معنوى خویش وقوف یافته و از نقش خلیفه اللهى خود در هستى آگاه گردیده است، سپس جایگاه شغلى و رسالت اصلى خود را شناخته و انشاالله در کار تعلیم و تربیت و تحقق تمدن نوین اسلامی ایرانی، کامیاب است. قطعا معلمى که خود را شناخته و از نقش خویش در هستى و اجتماع اطمینان یافته، مى تواند انسان های آگاه و مفیدى را تربیت کند.

جایگاه رفیع آموزش و پرورش با مجموعه ای از ارزش ها و توانمندی ها و حجم عظیم نیروی انسانی پرشور، با نشاط، با انگیزه و توانا به عنوان ذخیره ای بزرگ و پایان ناپذیر برای حرکت ملی و عمومی محسوب می شود. آنگاه که توانایی های معنوی و مادی با انگیزه‌های مقدس آموزش و پرورش بسیج شد، قدرتی شکست‌ناپذیر، بیکرانه و حماسه‌ساز برای اسلام و ایران تشکیل شد. به دنبال آغاز دفاع مقدس، سراسر سرزمین و جغرافیای آموزش و پرورش همچون دیگر اقشار ایران عزیز، به سنگری برای دفاع و مقاومت تبدیل شد و کلاس های درس و مدارس و اتاق‌های کارکنان و فرهنگیان آموزش و پرورش به دژهایی شکست ناپذیر برای این هدف مقدس مبدل شد و این چنین بود که ارتش بزرگ و چاره‌ ساز آموزش و پرورش به عنوان یکی از اضلاع اصلی تشکیل دهنده قدرت، وارد سنگر مقاومت ملی شد و معلمان همچون مردان و زنانی از جنس کوه های استوار و ریشه دار رزمندگانی از جنس نور تربیت نمودند و خود نیز به همراه دانش آموزان به جبهه های دفاع و نبرد شتافتند. به گواهی دانش آمار، حضور پرشور معلمان و فرهنگیان و جانفشانی های بی نظیر ایشان و صعودشان به جایگاه های ارزشمند رزمندگی، اسارت، جانبازی و شهادت، فضای جبهه و جنگ را به محلی برای تحصیل و تدام رسالت معلمی و دانش آموزی تبدیل کرد.

اما در چندسال گذشته همچون روزهای سخت دفاع مقدس هشت ساله، امید و انگیزه و مسئولیت‌شناسی و عمل به موقع و به هنگام در سنگر تعلیم وتربیت دو عنصری بود که باعث شد معلمین و فرهنگیان فداکار حاضر در سر کلاس‌های درس و مدارس در برابر فتنه‌انگیزی‌ها ساکت نمانده و با تدارک دفاعی فعال مبتنی بر دانش و تعهد و تعبد به استقبال دفاع و با علم آموزی و تربیت انسان های آینده ساز به تعقیب مهاجم بپردازند و به عنوان پیش قراولان آگاهی و شناخت در جامعه وارد عرصه شوند و بدین‌ترتیب بود که کلاس‌های درس و مدارس، پایگاه‌های مساجد و کوچه و خیابان‌، به صحنه‌ای برای تلاش مجدانه و نرم‌افزاری معلمین و فرهنگیان برای تبیین انقلاب و روشن‌سازی افکار عمومی بخصوص دانش‌آموزان و دیگر همکاران نسبت به ابعاد پدیده انقلاب و ایران، زمینه‌ها و ریشه‌های انقلاب و مشروعیت وحقانیت ملت و کشور تبدیل و سنگری به وسعت همه ایران برای دفاع نرم‌افزاری در برابر دشمن متجاوز متکی به جنگ وحشیانه ترکیبی گشوده شد. مرجع و علمدار بودن معلمین در نزد افکار عمومی، تاثیرپذیری بیان را صد چندان نمود و از میزان کارایی توطئه دشمن و جنگ ترکیبی به میزان قابل توجهی کاسته شد.

سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس و تشکل معلمان و فرهنگیان ایران قوی؛ با اعتقاد راسخ به حضور موثر و ارزشمند فرهنگیان در طی میسر پر افتخار انقلاب و تحقق تمدن نوین اسلامی و حل مسائل و مشکلات ایران عزیز اسلامی، به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری مد ظله العالی اعلام می دارد

آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت رسمی ایران همیشه سرافراز اسلامی، ارزشمندترین جایگاه سرمایه گذاری برای تربیت فضلاء، اندیشمندان و دانشمندان و قهرمانان ملی و مذهبی و امیدآفرینی و انگیزه بخشی عمومی جامعه است و لازم است کلیه دستگاه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با همه امکانات در اختیار این نهاد ارزشمند باشند. معلمان عزیز و مدیران ارزشمند مدارس را سکان داران اصلی نظام تعلیم وتربیت و اداره کنندگان اصلی خط مقدم این جبهه می دانیم و حفظ شأن و جایگاه و منزلت ایشان را از همگان خواستاریم و در جهت تحقق این مهم ذره ای کوتاهی و تعارف قابل قبول نیست. در مقام این نگارش از همت و تلاش مضاعف آموزش و پرورش استان فارس سپاسگزاریم و همواره خود را پشتیبان نظام رسمی تعلیم و تربیت می شناسیم. توفیقات روزافزون فرهنگیان عزیز را از خداوند متعال خواستاریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار