وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

دانش‌آموزان استثنایی نقاط قوت زیادی برای شکوفایی دارند

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت گرچه دانش‌آموزان مراکز استثنایی با کاستی‌هایی مواجه هستند اما نقاط قوتی هم در وجود این‌ها قرار دارد که اگر این بذرهای غنی با سرپنجه تدبیر معلمان شکوفا شوند، می‌توانند شخصیت‌های برجسته و دانشمندان صاحب‌نامی باشند.

کد مطلب: ۱۴۰۶۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان استثنایی نقاط قوت زیادی برای شکوفایی دارند

سیدصولت مرتضوی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که در مدرسه استثنایی محمدرضا ساریخانی تهران برگزار شد ضمن ابلاغ سلام گرم و صمیمانه رئیس‌جمهوری به همه دانش‌آموزان، معلمان و جامعه فرهنگی کشور گفت: مهرماه هر سال، مقارن با بالندگی و شروعی جدید برای انجام کارهای بزرگ است.

وی با بیان اینکه مهر، بیانگر مودت، مهربانی و محبت آحاد مختلف جامعه است، اظهار کرد: مهر، بستر شکوفایی و تعالی را برای جامعه ایرانی و جوامع بشری فراهم می‌کند. مهر، آغازی بر انجام کارهای بزرگ است و به همین دلیل، سال تحصیلی را از مهر آغاز کرده‌اند.

مرتضوی با اشاره به تقارن مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید با آغاز هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: یاد همه شهدای گرانقدر که جان دادند و شهید شدند تا افتخارات و عزت و شرف ملت ایران زنده بماند را گرامی می‌داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جمع ما مزین به 3 طیف از جامعه است، گفت: اول؛ دانش‌آموزان که آینده‌سازان این مملکت هستند. گرچه دانش‌آموزان مراکز استثنایی با کاستی‌هایی مواجه هستند اما نقاط قوتی هم در وجود این‌ها قرار دارد که اگر این بذرهای غنی با سرپنجه تدبیر معلمان شکوفا شوند، می‌توانند شخصیت‌های برجسته و دانشمندان صاحب‌نامی باشند.

وی با بیان اینکه جمع دوم، خانواده‌های مکرم دانش‌آموزان هستند، اظهار کرد: والدین دانش‌آموزان که امروز افتخار دادند تا به وظیفه پدری و مادری خود عمل کنند و دست فرزندان خود را در دست معلمان تلاشگر بگذارند و مشق تعلیم و تربیت را با هم زمزمه کنند.

مرتضوی با بیان اینکه جمع سوم، معلمان هستند، خاطرنشان کرد: در آموزه‌های دینی ما نقش وافری برای معلم و کار معلم دیده شده که خلاصه آن در بیان امام خمینی(ره) جمع می‌شود که فرمودند «معلمی شغل انبیاست» و در جای دیگری فرمودند: «تمام‌ پیامبران، معلم و تمام بشر، دانشجو بودند.»

وی افزود: رسالت معلم، رسالت بسیار بزرگی است و ثواب کار معلم تا اینجاست که خداوند می‌فرماید: «وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِیعًا... » این احیا کردن یعنی به کمال رسیدن و تربیت مرحله‌به‌مرحله و منزل‌به‌منزل داشتن برای دانش‌آموزان.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ارزش کار معلمی بسیار بالا است، تصریح کرد: سنگ‌بهای سنگ محک تربیت را نمی‌توان ریال قرار داد و ارزش آن را با پول نمی‌توان جبران کرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم مهرماه سرشار از موفقیت باشد، گفت: در سفر پرخیر و برکت ریاست جمهوری به نیویورک و افتخارآفرینی ایشان در مجمع عمومی سازمان ملل همزمان با آغاز مهر و هفته دفاع مقدس، موید عرایض بنده است. رشد 6.2 درصدی اقتصادی که بعد از 2 دهه رکود حاصل شد نیز از برکات کار دولت سیزدهم است. عضویت ایران در مجامع بین‌المللی و جهانی و منطقه‌ای و توسعه دیپلماسی سیاسی ایران مزید بر علت است.

مرتضوی افزود: افزایش درآمدهای مالیاتی که بسترساز رفع بسیاری از مشکلات است و همچنین رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری نیز از جمله این افتخارات است.

وی استقرار میز خدمت بهزیستی در مدرسه استنثایی برای ارائه خدمت و رفع مشکلات توانبخشی دانش‌آموزان را کار بسیار بزرگی دانست.

مرتضوی در خصوص کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ساخت سالن ورزشی در مدرسه ساریخانی گفت: برای ساخت و این تامین فضا کمک می‌کنیم. هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی را آغاز کنند و امیدوارم ما بتوانیم در یک بازه زمانی محدود، کمک کنیم تا از این ظرفیت برای دانش‌آموزان استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار