۳۵ هزار دانش‌آموز کلاس اول و هفتم در خراسان جنوبی راهی مدرسه شدند

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد ۳۵ هزار دانش‌آموز کلاس اول و هفتم در خراسان جنوبی راهی مدرسه شدند و جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها را برگزار کردند.

کد مطلب: ۱۴۰۵۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
۳۵ هزار دانش‌آموز کلاس اول و هفتم در خراسان جنوبی راهی مدرسه شدند

سید علیرضا موسوی نژاد در حاشیه برگزاری جشن شکوفه ها که در دبستان شاهد شهدای بانک ملی بیرجند برگزار شد، تصریح کرد: در راستای رقم زدن روزی به یاد ماندنی برای دانش آموزان کلاس اولی در اولین روز حضور در بوستان مدرسه و کلاس درس،جشن پر مهر شکوفه ها به صورت همزمان در سراسر استان برگزار شد.

وی با بیان این که والدین عمود خیمه نظام تعلیم و تربیت و در رأس هرم تربیتی قرار دارند، عنوان کرد: اولیا و خانواده نباید این گونه فکر کنند؛ حالا که فرزندشان به مدرسه رفت، بازیگر اصلی جغرافیای تربیت، معلم می‌شود و دیگر تمام یا بخشی از مسئولیت از آن سلب شده است بلکه بر عکس نقش والدین در این امر بسیار حساس تر و پررنگ تر از قبل است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از والدین، معلم و مدرسه به عنوان سه ضلع مؤثر در فرایند تعلیم و تربیت یاد کرد و گفت: کلاس اول، خشت زیربنای ساختمان فکری و پله نخستین شکل گیری هویت فردی، اجتماعی و دینی نو دانش آموزانی است که قدم در راه کسب علم و معرفت گذارده اند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که کلاس اولی ها، با ورود به مدرسه گام اول برای آینده سازی و آبادانی کشور را برمی‌دارند و قرار است با تفکر، آگاهی و اراده، مسیر تازه ای را بگشایند؛ خاطرنشان کرد: در واقع جشن شکوفه‌ها؛ نقطه آغاز مهر و علم‌آموزی برای دانش آموزان کلاس اولی است.

به گفته موسوی نژاد ۵ هزار ۳۰۰کلاس درس در ۱۲۰۰ دبستان خراسان جنوبی، صبح امروز آغوش خود را برای استقبال و پذیرایی از نو دانش آموزان کلاس اولی و ۱۵ هزار دانش آموز دختر و پسر پایه هفتمی در ۳۶۴دبیرستان در جشن شکوفه ها و جوانه های بهارستان علم و ادب باز کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار