کوچ پاییزه عشایر استان اردبیل از اول مهر آغاز می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل امور عشایر اردبیل از عشایر این استان خواست کوچ پاییزه را به تعویق نیانداخته و به‌موقع از اول مهرماه آغاز کنند.

کد مطلب: ۱۴۰۵۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
کوچ پاییزه عشایر استان اردبیل از اول مهر آغاز می‌شود

حاتم طهماس‌پور، مدیرکل امور عشایر اردبیل با اشاره به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی این استان مبنی بر شرایط نامساعد جوی و احتمال کاهش دمای هوا در بیشتر مناطق استان گفت: عشایر باید در اسرع وقت از ارتفاعات سبلان به سمت قشلاقات حرکت کرده و در میان بندها مستقر شوند.

وی از دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان از جمله اداره کل منابع و آبخیزداری استان خواست با بازرسی مستمر بر زمان و نحوه خروج عشایر از ییلاقات نظارت کنند.

به گفته مدیرکل امور عشایر استان، پارسال حدود ۱۵ هزار خانوار عشایری به ییلاقات استان کوچ کردند و در بهار امسال ۱۰ هزار خانوار عشایری در مناطق ییلاقی استان مستقر شدند.

طهماس‌پور افزود: کوچ عشایر این استان از مناطق ییلاقی در ارتفاعات کوه سبلان و کوه‌های باغرو و بزقوش به قشلاقات منطقه گرمسیری مغان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: کوچ پیاده عشایر استان که توسط تعداد معدودی از عشایر صورت می‌گیرد ، دست‌کم ۱۰ روز به طول می‌انجامد اما بسیاری از عشایر با استفاده از کامیون و نیسان اقدام به کوچ پاییزه می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار