نماینده مدیران متوسطه دوم آموزش و پرورش شهرستان کاشمر:

ضرورت تقویت نیروی انسانی در مدارس دولتی

کاشمر (پانا) - نماینده مدیران متوسطه دوم آموزش و پرورش کاشمر بیان کرد مدارس دولتی در سال‌های گذشته از دو جهت آسیب دیده‌اند، نخست کاهش توجه و سرانه به این مدارس و دوم اینکه مدارس عادی در حاشیه قرار گرفته‌ بودند.

کد مطلب: ۱۴۰۵۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تقویت نیروی انسانی در مدارس دولتی

محمدحسین سلطانی به عنوان نماینده مدیران متوسطه دوم در جلسه شورای آموزش و پرورش کاشمر عنوان کرد: مدارس دولتی امروزه خیلی مورد توجه است اما خانواده‌ها و مسئولان و مدیران بلاتکلیف مانده‌اند که آیا با توجه به اینکه مسئولان عنوان کردند شهریه‌ در مدارس دولتی گرفته نشود، این مدارس در این زمینه مشارکت خواهند داشت یا خیر.

وی ادامه داد: کمترین نیروی انسانی و کمترین امکانات در مدارس عادی است، زیرا ما نه سرانه‌ای داریم و نه بودجه ای، خیلی از دروس ما دبیر ندارند، چرا که بیشتر دبیران به مدارس خاص ورود پیدا می‌کنند.

وی افزود: کمبود نیروی انسانی در بدنه مدارس دولتی کاملا محسوس است، سهم معلمان در مدارس تیزهوشان، غیردولتی، شاهد و نمونه دولتی در مقایسه با مدارس دولتی به طور کامل مشهود است که شاید آخرین رده بندی و اعزام معلمان در مدارس به دولتی ها اختصاص پیدا کند، با چنین وضعیتی بدون شک طی سال های آینده شرایط بدتر خواهد شد.

سلطانی اضافه کرد: ما حتی در وضعیت فعلی بودجه‌ خوبی برای اینکه پروژه مهر خود را شروع کنیم نداریم. کمبود مشاور موضوع دیگری است که امروزه بسیار با آن مواجه هستیم. وجود یک مشاور تمام وقت با توجه به این آسیب ها لازم است. مدارس خاص با توجه به بودجه‌ای که دارند شاید بتوانند برای دانش‌آموزان خود مشاوری تهیه کنند، اما مدارس عادی این امکان برایشان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: مدارس دولتی در سال های گذشته از دو جهت آسیب دیده اند، نخست کاهش توجه و سرانه به این مدارس و دوم مشارکت مردمی که با رویکردی آمیخته با عوام گرایی به قهقرا برده شده است. دیگر اینکه با توسعه مدارس خاص و کاهش اثرگذاری مدارس دولتی، این مدارس از استعدادها خالی شده اند و توزیع استعدادها در مدارس مختلف از نمودار نرمال تبعیت نمی کند.

سلطانی در آخر نیز عنوان کرد: سال‌هاست مسئولان آموزش و پرورش در دولت‌های مختلف درباره تقویت مدارس دولتی عادی در حال "وعده‌درمانی" بوده‌اند، اما در عمل شاهد تضعیف مدارس دولتی تا به امروز و "بی‌عدالتی محض" در این حوزه بوده‌ایم که تذکر دوباره و شدید رهبر معظم انقلاب را به دنبال داشت.

خبرنگار: صبا اعمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار