مدیرکل آموزش و پرورش البرز:

نگاه آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید توجه به مدارس دولتی عادی است

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در حاشیه نشست شورای معاونان استان، نواحی و شهرستان‌ها بر ضرورت ارتقا کیفیت آموزشی با اولویت مدارس دولتی تاکید کرد و گفت نگاه و برنامه‌ریزی سال تحصیلی جدید می‌بایست توجه ویژه به مدارس عادی باشد.

کد مطلب: ۱۳۹۸۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
نگاه آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید توجه به مدارس دولتی عادی است

علی حجرگشت، مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد: برای ارتقای کیفیت آموزش مدارس عادی دولتی در گام اول، توانمندسازی مدیر و معاون مدرسه مهم است و باید در این راه ساماندهی نیروی انسانی به بهترین نحو مدیریت شود.

وی با اشاره به ضرورت جلب مشارکت در امور مدرسه، ادامه داد: جلب مشارکت و همکاری والدین در تمام ابعاد مدیریتی مدرسه، قطعاً در بهبود برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدرسه موثر است، از این رو همه مدارس موظف هستند یک جلسه انجمن اولیا با حضور تمامی اولیای دانش آموزان برگزار کنند.

حجرگشت دانش آموز را محور اصلی آموزش و پرورش دانشت و اظهارکرد : اگر در بهره‌مندی از توان دانش آموزان و یا ساماندهی و سازماندهی آنها برای نقش آفرینی در مدیریت مدارس تعلل کنیم، دیگران از آن سوی کشورها برای این امر ورود می‌کنند که نتیجه آن بروز برخی رفتارهایی می‌شود که منطبق با اخلاق و آموزه‌های اسلامی نیست و دچار مشکلاتی در جامعه می‌شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به فعالیت ستاد پروژه مهر، بیان کرد: مجموعه برنامه‌هایی که برای بازگشایی مدارس انجام می‌شود باید در جامعه احساس شود، از این رو شهریور ماه فرصت بی‌نظیری برای توجه مدیران مدارس به مسائل ثبت نام، ساماندهی، سفارش کتاب، ابلاغ معلمان، فضا و تجهیزات است.

حجر گشت توجه به مسائل پرورشی و تربیتی را از راهبردهای اصلی در امر آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی به ویژه در بحث عفاف و حجاب سربلند باشیم، باید تمرکز خود را بر اقناع سازی دانش آموزان و نسل جوان معطوف کنیم و نیاز به کار اعتقادی و فرهنگی داریم که باید مربیان پرورشی و مدیران این موضوع مهم را در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در پایان با اشاره به توانمندسازی نیروهای مدارس غیردولتی، تصریح کرد: توانمندسازی معلمان و عوامل اجرایی مدارس غیردولتی فعالیتی نو و کاری بسیار بزرگ و قابل تقدیر است چرا که نظارت دقیق و روند عملکرد و فعالیت‌های مدارس غیردولتی از مطالبات مقام معظم رهبری است و وزارت آموزش نیز بر آن تاکید دارد؛ همچنین استفاده و بهره‌برداری از ابتکارات و نوآوری‌های ارزشمند این مدارس، می‌تواند به سایر مدارس نیز تسری یابد.

خبرنگار: الناز فخری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار