چالش‌های ثبت‌نامی۱۴۰۲ دانش‌آموزان اتباع

جوادآباد (پانا) - کارشناس اتباع و کارشناس متوسطه دوره اول و دوم کاردانش منطقه جوادآباد، ثبت‌نام دانش‌‌آموزان اتباع را دارای چالش‌های فراوانی از جمله پیام و خطاهای مختلف فرایند ثبت نامی در طی فرایند ثبت نام دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۴۰۵۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
چالش‌های ثبت‌نامی۱۴۰۲ دانش‌آموزان اتباع

مهدی شاهسوند کارشناس اتباع و کارشناس متوسطه دور اول و دوم کاردانش منطقه جوادآباد در رابطه با فرایند ثبت‌نام سایتی دانش‌آموزان اتباع به پانا بیان کرد:«طبق آمار موجود در سامانه‌های آموزش و پرورش، منطقه جوادآباد دارای بیش از ۲۳۰۰ دانش‌آموز اتباع می‌باشد که هر ساله به تعداد این دانش‌آموزان افزوده می‌شود.»

وی ادامه داد:«امسال روند ثبت نام دانش آموزان اتباع با سال‌های گذشته تفاوت های زیادی داشت. این تفاوت اگر چه در سازماندهی اتباع موثر بود و از حیث آمار، نظم و انضباط بیشتری به پذیرش ایشان در مدارس کشور بخشید؛ اما قطعا هر طرح جدیدی چالش‌های خاص خود را به همراه خواهد داشت که در ارتباط با چالش های سامانه ثبت نامی با موارد بسیاری روبرو هستیم. آنچه بیش از همه موجب چالش شده است، پیغام و خطاهای مختلف سامانه‌های مذکور به هنگام ثبت نام می‌باشد که موجب شده فرایند ثبت نام به صورت کامل طی نشود و این موضوع به ویژه در ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول که به عنوان ورودی جدید به نظام آموزش و پرورش تلقی می‌شوند، مشهود است. »

شاهسوند با اشاره به شیوه نامه جدید ثبت نام دانش‌آموزان اتباع گفت: «ابتدا با مراجعه به سامانه سازمان ملی مهاجرت به آدرس https://irmigrationorg.ir و دریافت شناسه یکتا از دفاتر کفالت اتباع، ثبت نام اولیه خود را انجام می دهند. سپس با مراجعه به سامانه my.medu.ir پیش ثبت نام فرزند در پایه مورد نظر انجام می شود و در نهایت اطلاعات ایشان در سامانه سیدا ثبت شده و امکان ثبت نام کتب و بقیه مراحل فراهم می‌شود.»

این کارشناس اتباع در پایان گفت:«با توجه به نزدیکی شروع سال تحصیلی جدید، اولیای دانش‌آموزان و مدیران مدارس و مسئولین اداره با چالش جدی در میزان ثبت نام، کلاسبندی و صدور ابلاغ معلمان، ثبت نام کتب درسی، لباس فرم و ... مواجه شدند. البته این مشکل در منطقه جوادآباد بسیار پر رنگ تر از سایر مناطق است. به دلیل آنکه تقریباً نیمی از جمعیت دانش‌آموزی این منطقه از اتباع هستند.»
خبرنگار : زهرا رضا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار