فلاحی در گفت‌وگو با پانا:

تصمیم‌گیری درباره تاثیر معدل در کنکور به شورای عالی آموزش و پرورش سپرده می‌‌شود

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش، فناوری و تحقیقات مجلس گفت کمیسیون طرحی پیشنهاد داده است که براساس آن تاثیر قطعی یا مثبت معدل به شورای عالی آموزش‌و‌پرورش سپرده خواهد شد و شورای عالی انقلاب‌فرهنگی نباید در این موضوع ورود پیدا کند.

کد مطلب: ۱۴۰۴۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تصمیم‌گیری درباره تاثیر معدل در کنکور به شورای عالی آموزش و پرورش سپرده می‌‌شود

احمدحسین فلاحی در خصوص موافقت مجلس با تقاضای بررسی اولویت دار طرح اصلاح قانون کنکور، گفت: «برگزاری دو مرحله‌ای کنکور و شرط تاثیر معدل از تصمیمات شورای انقلاب فرهنگی بوده است. برخی افراد به سبب اینکه برگزاری کنکور بدین صورت برای اولین بار اتفاق افتاده و بدون توجیهات قبلی بوده است، مخالف این موضوع هستند و افرادی هم که به دلایلی نتوانستند به نتیجه خوبی در کنکور برسند، طبیعتا اعتراض داشتند.»

وی ادامه داد: «در رابطه با اصل این مصوبه بسیاری از افراد نظر مثبت دارند و از نظر وزارت آموزش‌وپرورش این مصوبه باعث شده است که بسیاری از داوطلبانی که در موسسات کنکوری شرکت نداشته‌اند نیز موفق به کسب رتبه مطلوب شده‌اند و این موضوع به نفع افرادی که صرفا در مدرسه درس خوانده‌اند شده است.»

فلاحی بیان کرد: «کمیسیون آموزش طرحی را پیشنهاد داده است که در آن اصلاحیه‌ای صورت گرفته است، بدین شرح که بحث تاثیر معدل در اختیار شورای عالی آموزش و پرورش باشد. کنکور همچنان به صورت دومرحله ای برگزار خواهد شد و تاثیر قطعی یا مثبت معدل به شورای عالی آموزش‌و‌پرورش سپرده می‌شود. علاوه بر این طبق ماده سوم این مصوبه، شورای عالی آموزش و پرورش و انقلاب فرهنگی باید به قوانین مجلس پایبند باشند.»

نماینده مردم همدان ضمن اشاره به اینکه دلیل اصلی اعتراضات، تاثیر قطعی معدل در نتایج کنکور بوده است، گفت: «در این مصوبه مطرح شده است که تاثیر معدل برای چه دروسی وجود داشته باشد و همچنین اینکه این تاثیر به صورت قطعی یا مثبت صورت بگیرد. تصمیم‌گیری این موضوعات باید به عهده شورای عالی آموزش‌و‌پرورش سپرده شود و شورای عالی انقلاب‌فرهنگی نباید در این موضوع ورود پیدا کند.»

وی اظهار کرد: «چنانچه این مصوبه به فوریت گذاشته شود و رای بیاورد، از سال 1403 اجرایی خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار