کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

آموزش مسائل بورسی در قالب متون ادبی به دانش‌آموزان

تهران(پانا)- کارشناس مسائل اقتصادی اظهار کرد آموزش‌ مفاهیم مالیاتی تا آنجا که به دانش‌آموزان قابلیت آموزش دارد لازم است و باید در آموزش‌های مدارس گنجانده شود. می‌توان با استفاده از متون ادبی، نقاشی و شعر در کتب درسی دانش‌آموزان یا با کمک مطالب ریاضی، آموزش‌های تئوری و داستانی، مطالبی ایجاد شود تا دانش‌‌آموزان با مفهوم و ضرورت پرداخت مالیات و منافع آن برای جامعه آشنا شوند.

کد مطلب: ۱۴۰۴۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مسائل بورسی در قالب متون ادبی به دانش‌آموزان

سیاوش‌‌ غیبی‌پور، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد: «بعضی از افراد درجامعه ما مالیات‌ستیز هستند. برای اصلاح این فرهنگ می‌توانیم آموزش‌های مالیاتی لازم را در مدارس بگنجانیم و با استفاده ازمتون ادبی نقاشی و شعر در کتب درسی دانش‌آموزان یا با کمک مباحث ریاضی، آموزش‌های تئوری و داستانی، مطالبی را ایجاد کنیم تا افراد با مفهوم و ضرورت پرداخت مالیات در جامعه آشنا شوند.»

غیبی‌پور گفت: «در مقطع ابتدایی می‌توانیم با استفاده از داستان‌های شیرین مالیاتی و در مقاطع بالا‌تر با آموزش‌ها و نرم افزار‌های کاربردی آموزش این مسائل را پیگیری کنیم.»

وی افزود: «زمانی که این فرهنگ‌سازی در زمینه مالیات ایجاد شود، باعث می‌شود مردم با مالیات آشتی کنند و با تزریق این مالیات یعنی درآمد پایدار به جامعه، چرخش اقتصادی بهتری خواهیم داشت.»

آموزش‌های مستقیم نرم‌افزاری در مدارس ایجاد شود

این کارشناس اقتصادی گفت: «امروزه بسیاری از افراد با هر میزان سوادی که دارند باید با نرم‌افزار‌ها آشنا شوند، زیرا یادگیری بخشی از این نرم افزار‌ها یا کارکردن با بخشی از آن‌ها ضروری است. پس آموزش‌های مستقیم نرم‌افزاری در مدارس ایجاد کنیم و فرهنگ استفاده از رایانه را که حتی برای امور شخصی نیز ضرورت دارد، آموزش دهیم.»

جامعه را با مالیات صلح دهیم

غیبی‌پور ادامه داد: «بسیاری از اقشار جامعه سواد مالیاتی و نرم‌افزاری لازم را ندارند در نتیجه به تکالیف خود عمل نمی‌کنند و همین موضوع باعث ایجاد پرونده‌های گوناگون تخلف مالیاتی در این زمینه می‌شود. غیر از مدارس باید این فرهنگ مالیاتی را با نام‌گذاری‌های مناسب مثل ارزش افزوده، تراکنش‌های بانکی و.. در اجتماع، کوچه ومحله‌ها نهادینه کنیم و جامعه را با مفهوم مالیات و موضوعات مالیاتی صلح دهیم.»

آموزش مسائل بورسی در قالب متون ادبی به دانش‌آموزان

وی درباره آموزش مسائل بورسی به دانش‌آموزان گفت: «مفهوم بورس در اجتماع یک کلیتی دارد که خیلی از افراد با آن آشنا نیستند. بسیاری از مطالب مربوط به بورس مثل ایجاد فرهنگ بورسی، کدبورسی، ثبت نام و انتقال سهام و حتی اینکه سهم خود را در کجا بفروشند و بسیاری از مطالب کاربردی دیگر که افراد جامعه با آن درگیرهستند ولی سواد لازم در این زمینه را ندارند و به تکالیف خود در این حیطه آشنا نیستند را می‌توان در قالب متون قشنگ ادبی مستقیم و غیرمستقیم در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان بگنجانیم.»

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: «رفتار جامعه در اقتصاد رفتاری سنتی است. مثلا اینکه افراد تمایل به خرید و فروش ملک یا ماشین دارند ولی سهم در تولید ناخالص داخلی گاهی اوقات به پنج درصد هم نمی‌رسد.»

آموزش مفاهیم و نحوه خرید و فروش سهم را در کتب درسی بگنجانیم

وی گفت: «برای اینکه درآمد‌ها شناور شود و این سرمایه‌گذاری‌ها تبدیل به شغل شوند، باید درآمد‌های راکد را در بورس جای دهیم و در بورس سرمایه‌گذاری مجدد کند. البته همان‌طور که گفته شد بسیاری از افراد جامعه با مفهوم بورس آشنایی ندارند که می‌توانیم برای آشنایی افراد، این ‌آموزش را هم در کتب درسی جای دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار