کارشناس ارزیابی پیش دبستان ناحیه یک بهارستان:

بنیاد و اساس شخصیت افراد، در دوره پیش‏‌دبستانی شکل می‏‌گیرد

بهارستان یک (پانا) - کارشناس ارزیابی پیش‌دبستان ناحیه یک بهارستان، دوره پیش‌دبستانی را شکل دهنده بنیاد و اساس شخصیت افراد عنوان کرد و از اتمام دوره آمادگی یک ماهه پیش‌دبستانی در این منطقه با شرکت بیش از ۷۰۰ نوآموز خبرداد.

کد مطلب: ۱۴۰۴۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
بنیاد و اساس شخصیت افراد، در دوره پیش‏‌دبستانی شکل می‏‌گیرد

دوره آمادگی یک ماهه پیش از دبستان (دوره دوزبانه) با شرکت بیش از ۷۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان در 16 پایگاه مدرسه ای پایان یافت.

مریم عینی کارشناس ارزیابی پیش دبستان ناحیه یک بهارستان در خصوص برپایی این طرح گفت: طرح دوزبانه در راستای فراهم نمودن زمینه آمادگی نوآموزان بازمانده از آموزش های یک ساله پیش دبستان که مشمول ثبت نام در پایه اول دبستان می‌باشند، در ۹۰ ساعت آموزشی در طول یک ماه برگزار شد. در این طرح ۱۶ مدرسه به عنوان پایگاه مجری طرح بیش از ۷۰۰ دانش آموز را تحت پوشش آموزشی قرار دادند.

وی در ادامه افزود: آن دسته از کودکان که بدون کمترین آشنایی قبلی به زبان فارسی ، وارد دبستان می شوند و ناچارند بدون تسلط بر ابعاد شفاهی زبان فارسی ، ابعاد نوشتاری یعنی خواندن و نوشتن آنرا بیاموزند، شکی نیست که این کودکان در دبستان عملکرد مناسبی نخواهند داشت و درسالهای اول ورود به مدرسه با مشکلات زیادی روبرو می شوند.

کارشناس ارزیابی پیش دبستان ناحیه یک بهارستان در خصوص اهمیت توجه به دوره پیش از دبستان بیان کرد: سال‏های آغازین زندگی کودک، یکی از مهم‏ترین دوره‏ های رشد او به شمار می ‏آید و آنچه در این دوران رخ می‏ دهد به ‏طور اساسی بر رشد بعدی کودک اثرگذار است و اساس شخصیت فرد در دوره پیش‏ دبستانی شکل می ‏گیرد.

اقدس مروجی مدرس دوره توانمندسازی مربیان طرح دوزبانه در بیان مهم‌ترین اهداف برگزاری این طرح خاطر نشان کرد: آموزش مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی، آموزش مهارت‌های درکی و بیانی، آموزش مهارت‌های خودیاری، آموزش مهارت های تقویت کننده ی خلاقیت و حس جستجوگری و زیبایی شناسی، آموزش مهارت‌های حرکتی درشت، آموزش مهارتهای حرکتی ظریف (پیش نیاز نوشتن)، آموزش مهارت‌های زبانی و آواشناسی، تقویت فرایندهای ذهنی توجه و ادراک و حافظه، آموزش مهارت‌های پیش نیاز نوشتن(از آموزش خط خطی و نقطه گذاری تا نامه ی نمادین به معلم)، آموزش مهارت‌های پیش نیاز محاسبه کردن، آموزش مهارت‌های پیش نیاز استدلال ریاضی، آموزش مهارت‌های پیش نیاز خواندن (از نماد خوانی تا کتابخوانی نمادین با اصول خط بری مناسب)، آموزش مهارت‌های ادارک حسی (روش‌های ادراکی، حسی، حرکتی در یادگیری) از جمله مهمترین اهداف برپایی این دوره ها هستند.

خبرنگار دانش آموز: مبینا طلوعی آذر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار