درگفت‌وگو با پانا عنوان شد:

نقش موثرمجمع شهرداران کشور در انتقال تجربه‌های موفق شهرداری‌ها

تهران (پانا)- سخنگوی شورای شهر تهران گفت مجمع شهرداران کشور می‌تواند در انتقال تجربه‌های موفق میان شهرداری‌های کوچک نقش موثری داشته باشد.

کد مطلب: ۱۴۰۳۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
نقش موثرمجمع شهرداران کشور در انتقال تجربه‌های موفق شهرداری‌ها

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با پانا درخصوص تشکیل مجمع شهرداران کشور که در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مصوب شده است، گفت: «برای تشکیل مجمع شهرداران کشور می توان از تجربه مجمع کلان شهرهای کشور استفاده کرد که تجربه خوبی بود و انتقال تجربه بین شهرهای بزرگ و کلان شهرهای کشور رخ می داد؛ اما در مورد شهرهای کوچک این انتقال تجربه به درستی انجام نمی گرفت و مجموعه مدیریت شهری در شهرهای کوچک معمولا مغفول واقع می شد و به همین دلیل هم حاشیه هایی وجود داشت و خلاف ضابطه هایی در آن رخ می داد یا اگرعملکردهای خوبی در برخی از شهرها وجود داشت امکان تسری و الگوبرداری پیدا نمی کرد.»

وی ادامه داد: «شبکه خوبی مانند مجمع کلان شهرهای و اتصال آن به شبکه کلان شهرهای کشور می تواند درجهت الگوبرداری، انتقال تجارب خوب به کارآید و حتی انجام پروژه های مشترک و ملی هم امکان پذیراست.»

سد مقاومت در برابر مدیریت واحد شهری شکسته می‌شود

نادعلی درخصوص ایجاد کارگروه ویژه انتقال مسئولیت های حوزه شهری از نهادهای دولتی به شهرداری ها که در برنامه هفتم توسعه به آن اشاره شده هم توضیح داد: «تحقق مدیریت واحد شهری سال هاست دنبال می شود اگر با آمدن این مباحث در برنامه هفتم مقدمات اجرای آن فراهم شود، سدی از سدها شکسته می شود، گرچه کافی نیست. انتقال مسئولیت ها باید به تدریج انجام شود تا هم ظرفیت پذیرش این مسئولیت ها در درون شهرداری به وجود آید و نکته مهم در این زمینه این است که تنها وظایف انتقال نکند بلکه امکان ها هم باید انتقال پیدا کند.»

نادعلی معتقد است: «شهرداری تهران با تمام امکانات و ظرفیتی که دارد هم توان پذیرش انتقال یک باره تمام مسئولیت های تعریف شده را ندارد و باید امکانات در اختیارش قرار بگیرد و هم در حوزه هایی مانند آب و برق و ... زیرساخت های سخت افزاری هم فراهم شود . باید این دوره گذار تعریف شود که نیاز به هماهنگی های دائمی با نهادهای مختلف دارد.»

کمک شورا برای رفع توقیف فرهنگسرای سرو

وی درخصوص توقیف فرهنگسرای سرو هم توضیح داد: «این موضوع در صحن شورای شهر مطرح شد و اگر این اتفاق افتاده باشد و ما هم درجریان قرار نگرفته باشیم کوتاهی اتفاق رح داده زیرا شاید شورا می توانست از جایگاه نظارتی مانع این اتفاق می شد و کمک هایی می کرد . بیان مسائل در صحن شورا اثرگذار است در کنار آن هم پیگیری هایی شورا هم می توانست موثر باشد . اینها امکاناتی است که در شهر در طول سالیان دراز برای استفاده مردم جمع شده و نباید به راحتی از دست داد. حتما آنها هم توضیحاتی دارند و باید توضیحاتشان را بشنویم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار