رییس آموزش و پرورش ناحیه۴ مشهد در تشریح گام‌های عاشقی:

گام‌های عاشقی، عشق و خدمت به ائمه و استقلال در دانش‌آموزان را نهادینه می‌کند

مشهد (پانا) - رییس آموزش و پرورش ناحیه۴ مشهد در تشریح طرح «گام‌های عاشقی» گفت عشق و خدمت، دو پرچمی که در مشهد برافراشته شده است. دانش‌آموزان مشهدی با گام‌های عاشقی، به خدمت زائران حضرت رضا(ع) می‌پیوندند.

کد مطلب: ۱۴۰۳۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
گام‌های عاشقی، عشق و خدمت به ائمه و استقلال در دانش‌آموزان را نهادینه می‌کند

در حاشیه افتتاحیه طرح گام های عاشقی که با همکاری دانش‌آموزان و مدارس در مشهد برگزار می‌شود تا برای زائران امام رضا(ع) در ایام شهادت ایشان محل اسکان فراهم کرده و فضایی جهت خدمت رسانی نوجوانان به زائران حضرت رضا (ع) فراهم شود، حسین عباسی، رییس آموزش و پرورش ناحیه۴ مشهد که میزبانی افتتاحیه استانی این طرح را در ناحیه خود نیز برعهده داشت، به پانا گفت: «در ناحیه ۴ مشهد، سال قبل طرح گام های عاشقی در ١١ پایگاه برگزار شد. امسال نیز حدود ۹ پایگاه با حضور یک پایگاه جدید در حال افتتاح هستند، به طوری که تعداد پایگاه‌های گام های عاشقی به حدود ١٠یا ١١ پایگاه می‌رسد.»

وی همچنین گفت: «هر پایگاه تقریباً ۳۰۰ نفر را اسکان می‌دهد که در مجموع حدود ۳ هزار نفر را شامل می‌شود. همچنین در هر مدرسه حداقل ۱۰۰ دانش‌آموز به همراه همکاران یا خانواده‌هایشان در فعالیت‌های خدمت رسانی شرکت می‌کنند. به طوری که حدود هزار دانش‌آموز به طور مستقیم و یا غیرمستقیم در طرح گام های عاشقی مشارکت دارند.»

عباسی افزود: «هدف اصلی این طرح، تجربه دانش‌آموزان از حس خدمت گزاری به زائران حضرت رضا(ع) و احساس استقلال در انجام این کارها است.»

وی همچنین به پایگاه «مدرسه پایدار» که مراسم افتتاحیه در آن برگزار شد، اشاره کرد و گفت: «در این پایگاه بخش های مختلفی ایجاد شده است که جهت خدمت‌رسانی به زائران است و توسط خود دانش‌آموزان اداره می‌شود.»

رییس آموزش و پرورش ناحیه۴ مشهد در پایان گفت: «این استقلال در انجام کارها به دانش‌آموزان احساس اعتماد به نفس می‌دهد که هدف اصلی این طرح نیز همین است. همچنین، به دلیل برگزاری این طرح به صورت شبانه روزی، دانش‌آموزان به طور بیشتری از آن استقبال می‌کنند.»

دانش آموز خبرنگار: امیرعلی مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار