معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز خبر داد؛
کسب رتبه نخست کشوری تئاتر درسی توسط دانشآموزان البرزی
کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به کسب رتبه نخست تئاتر درسی در کشور توسط استان البرز گفت منتخبان تئاتر درسی دانشآموزی استان البرز از چهار مدرسه البرز بودند این افراد در حوزه تئاتر تقریباً به قله رسیدهاند.
سردار فتح اللهی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز درحاشیه اجرای نمایش کوتاه نودل دانش آموزی گفت: این نمایش کوتاه در راستای پرسش مهر ریاست جمهوری و سوالی که هر ساله رئیس جمهور از بدنه دانش آموزی کشور می پرسد طراحی و اجرا شد.
وی افزود: حدود ۱۰۰ هزار اثر که شامل دیدگاهها و نظرات دانش آموزان در مورد مدرسه خوب بود، از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد و داوری آنها صورت گرفت و آثار منتخب مشخص شدند. ما برای اینکه بتوانیم این دیدگاهها را به یک گفتمان تبدیل کنیم تا با ادبیات هنری به گوش آحاد مدیران و عوامل اجرایی مدارس برسد، نظرات دانش آموزان سراسر کشور را در قالب یک تئاتر فاخر عرضه کردیم.
فتح اللهی عنوان کرد: هدف ما این است که با اجرای این نمایش در اماکن مختلف در حضور عوامل اجرایی مدارس، بتوانیم ذهنیت و دیدگاههای دانش آموزان در مورد مدرسه خوب را به آنها منتقل کنیم تا بتوانند این نظرات را در مدرسه سازی و ایجاد فضای بانشاط و پرشور در مدارس ساری و جاری کنند تا دانش آموزان از آن بهره مند شوند.
وی با اشاره به کسب رتبه نخست تئاتر درسی در کشور توسط استان البرز، بیان کرد: دانش آموزانی که در این نمایش ایفای نقش کردند، منتخبین تئاتر درسی دانش آموزی از حدود چهار مدرسه بودند. این افراد در حوزه تئاتر تقریباً به قله رسیدهاند، آماتور نیستند و در طول سال، همواره در این عرصه تلاش میکنند، به همین دلیل مدت زمانی که برای اجرا تمرین کردند، ۴۵ روز بود.
فتح اللهی با بیان اینکه این نمایش، آغاز جدی گرفتن هنر و انتقال مفاهیم خوب در قالب هنر به آحاد جامعه به منظور دستیابی به مدرسه تراز و نمونه مدنظر است، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان در فضای مجازی، با استفاده از هنر، فرزندان ما را دچار دگراندیشی میکنند. آنها مطالب سبک و بی ارزش را با زبان هنر و بسته بندی خوب و به صورت حرفهای عرضه کرده و اینگونه در فرزندان ما نفوذ میکنند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با تاکید بر ضرورت فراهم کردن زیرساختهای لازم برای شکوفا شدن استعدادهای مختلف دانش آموزان و دیده شدن آنها اظهار کرد: فضای مدرسه باید به گونهای باشد که دانش آموزان احساس زنده بودن در آن داشته باشند، در غیر این صورت هر چقدر هم که تحرک و نشاط داشته و پویا باشند، نمیتوانند اوقاتی را در آنجا سپری کنند.
فتح اللهی با اشاره به اینکه اسلام فضای مرده را قبول ندارد و محیطی که در آن شور، هیجان، عشق و عاطفه فوران نکند، اسلامی نیست، اذعان کرد: محیط مدرسه باید کاملاً یاددهنده و عاطفی و سرشار از پرورش استعدادهای دانش آموزان باشد. باید گفتمان سازی در حوزه تئاتر، سرود و هنرهای نمایشی صورت گیرد تا مدیران و عوامل اجرایی مدارس به این سمت ترغیب شوند.
ارسال دیدگاه