معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز :

تئاتر و نمایش یکی از ابزارهای پرمخاطب و موثر انتقال پیام است

کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد تئاتر و نمایش یکی از ابزارهای پرمخاطب و موثر انتقال پیام است که باید تلاش کرد از این ظرفیت به‌طور موثر برای انتقال پیام‌های انسانی و ارزشی استفاده کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۷۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تئاتر و نمایش یکی از ابزارهای پرمخاطب و موثر انتقال پیام است

سردار فتح الهی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در جمع گروه نمایش سرزمین اعداد و رتبه برتر تئاتر کشور از ناحیه۴ کرج گفت: یک کار مبارکی در سال های اخیر توسط معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت خانه اتفاق افتاده و آن هم بحث تئاتر درسی است. در واقع دروسی که ظرفیت تبدیل به نمایشنامه شدن و اجرای تئاتر را دارا هستند، پس از تبدیل به سناریو، در صحنه توسط دانش آموزان به اجرا در می آیند که هم موجب تقویت بنیه درسی بچه ها می شود و هم از ظرفیت هنرهای نمایشی برای کمک به توسعه آموزش استفاده می شود.

وی افزود: امسال به همت همکاران معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل و مناطق 8 گانه استان البرز، به ویژه دبیرخانه تئاتر درسی مستقر در آموزش و پرورش ناحیه3 کرج، آموزش کاربردی برای هزار نفر از همکاران حوزه ابتدایی صورت پذیرفت. در واقع تلاش کردیم بستر استفاده از متون کتاب درسی، برای اجرای تئاتر فراهم شود و آموزگاران را به این باور برسانیم که هنر، ظرفیت بیشماری حتی برای نحوه کلاس داری آنها فراهم می کند. الحمدالله با توجه به اینکه زیرساخت مناسبی در استان برای این امر محیا شده است، توانستیم آثار خوبی را به دبیرخانه کشوری ارسال کنیم و حائز رتبه اول کشوری شویم که با برنامه ریزی های موثری جهت حفظ، تثبیت و ارتقا، 500 نمایش تولید شده در استان صورت گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی استان در ادامه بیان کرد: امسال این آثار در پایگاه های اوقات فراغت به نمایش در خواهد آمد و از این ظرفیت در فعالیت های تابستانی به نحو شایسته ای بهره خواهیم برد. این اجراهای دانش آموزی هم به تعمیق یادگیری دانش آموزان کمک می کند و هم فرصت دیده شدن، خودباوری و حس مهم بودن را در آنها بالا می برد.

فتح الهی در پایان اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم ما توسعه و تعمیق تئاتر در مدارس است و یکی از چشم اندازهای اصلی معاونت پرورشی برای سال تحصیلی جدید، راه اندازی حداقل یک گروه تئاتر فاخر در هر مدرسه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار