حسن‌پور در گفت‌و‌گو با پانا:

مباحث دانش‌بنیان و هوش‌مصنوعی وارد کتب درسی شوند

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که مباحث دانش‌بنیان و هوش‌مصنوعی باید وارد کتب درسی شود تا دانش‌‌آموزان از علم روز دنیا عقب نمانند.

کد مطلب: ۱۴۰۳۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مباحث دانش‌بنیان و هوش‌مصنوعی  وارد کتب درسی شوند

شهباز حسن‌پور بیگلری در گفت‌و‌گو با پانا درخصوص جهش تولید دانش‌بنیان گفت: «تاکیدات اخیر رئیس‌جمهوری برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها همان قانون جهش تولید دانش بنیان است. مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر حمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری و همچنین از نخبگان کشور است.»

وی ادامه داد: «وظیفه دولت اجرای سریع قانون است. یقینا باتوجه به جمع کثیر فارغ‌التحصیلان متخصص و متعهد در کشور، ما می‌توانیم شاهد پیشرفت هرچه بیشتر این شرکت‌ها در سراسر کشور باشیم.»

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: «به لحاظ قانونی، هیچ منعی برای حمایت شرکت‌های دانش بنیان‌ وجود ندارد. هر زمان که دولت نیاز به قانون داشته باشد، مجلس آمادگی تصویب هر مصوبه‌ای درجهت ارتقای سطح کمی و کیفی شرکت‌ها را دارد؛ همچنین آمادگی هرنوع همکاری و همراهی را نیز دارد. این‌که بخواهیم چگونه یک قانون به مرحله اجرا برسد، نیازمند این است که بانک مرکزی، شورای‌عالی اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه زمینه اجرای کار را فراهم سازد.»

وی تصریح کرد: «یکی از نکاتی که باید به ‌آن توجه شود، بحث تعاونی‌‌ها است که در بحث قانون تعاونی‌ها باید امروز در جایگاه 25درصدی در بحث اقتصاد کشور باشیم، متاسفانه هنوز در کمتر از 10درصد و حتی کمتر از 7درصد هستیم. به عبارتی برای اجرای فرمایشات رئیس‌جمهوری، قبل از هرچیزی باید خود دولتمردان آستین همت را بالا بزنند و مجلس نیز همکاری و همراهی می‌کند.»

نماینده مردم سیرجان درباره ورود مبحث دانش‌بنیان به کتب درسی دانش‌آموزان از ابتدای تحصیل گفت: «این نکته یک طرح نو و ابتکار جدیدی است. نه تنها دانش‌بنیان بلکه هوش‌مصنوعی نیز باید در کتب درسی مدارس وارد شود. قطعا ما باتوجه به سرعت رشد علم و فناوری‌های روز دنیا باید خودمان را به همه تجهیزات علم روز دنیا مسلح کنیم. نه تنها بحث دانش‌بنیان بلکه بحث هوش‌مصنوعی نیز باید از همین امروز وارد کتب درسی شود تا فرزندان ما با علوم روز دنیا آشنایی بیشتری داشته باشند.»

وی در پایان درباره حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در برنامه هفتم توسعه، خاطرنشان کرد: «خوشبختانه در برنامه هفتم، بحث شرکت‌های دانش‌بنیان خوب دیده شده است و از رشد قابل قبولی برخوردار است، پیشنهاداتی نیز مطرح است که وقتی برنامه هفتم به صحن ارسال شود، همکاران بنده پیشنهاداتی را آماده کرده‌اند که ارائه خواهند داد.»

دانش‌‌‌آموزخبرنگار: محمدامین راست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار