رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی فراجا:

انس با قرآن کریم، تحکیم روابط سالم در خانواده‌ها را رقم می‌زند

بجنورد (پانا) - رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی فراجا در جمع همسران فرماندهان و مدیران انتظامی گفت انس با قرآن کریم، تحکیم روابط سالم در خانواده‌ها را رقم می‌زند.

کد مطلب: ۱۴۰۳۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
انس با قرآن کریم، تحکیم روابط سالم در خانواده‌ها را رقم می‌زند

حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی با بیان اینکه انسان در سایه قرآن می‌تواند با آرامش واقعی زندگی کرده و با بجا آوردن بندگی خدا، دنیا و آخرت خود را آباد کند، گفت: در حقیقت قرآن کتاب هدایت، سعادت، سازندگی، طهارت روح و موعظه است که تمام نیازهای بشری را در عرصه‌های مختلف فردی، اجتماعی، جسمی، روحی، دنیوی و اخروی تامین می کند و همچنین از مهمترین و بزرگترین رزق های زندگی، رزق مربوط به قلب، یعنی محبت به اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه به وصیت نبی مکرم اسلام (ص) در آخرین لحظه های عمر مبارک ایشان اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) از قرآن و اهل بیت (ع) خود به عنوان دو امانت گران بها یاد می کند که این دو از هم جداشدنی نیستند و اگر جامعه به سراغ آن ها برود، می‌تواند به حیات طیبه و به یک زندگی مطلوب برسد.

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی فراجا، با بیان اینکه قرآن بهترین نسخه شفاء و رحمت است، اظهار داشت: متاسفانه امروزه شاهد هستیم که در جامعه، قرآن مهجور و مورد غفلت قرار گرفته است و امید است به عنوان یک کتاب کامل دینی، در زندگی همه ما مسلمانان اثرگذار باشد و لذا تلاوت قرآن موجب صفای دل می شود و خانه ای که در آن روزانه حداقل 50 آیه تلاوت و قرائت شود، از آن خانه، نور به آسمان ها تلالو خواهد کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: قرآن بزرگترین کتاب و منبع معرفت و بصیرت است و شرط بهره مندی از مفاهیم غنی و حیات بخش آن، انس دائمی و مستمر با قرآن و دست کم تلاوت یک یا چند صفحه از قرآن با توجه و معنا است و همه با هم همت کرده و مقید باشیم که هر روز ضمن تلاوت قرآن، دیگران را هم به این عمل صالح، تشویق و ترغیب کنیم.

نماینده ولی فقیه در فراجا با بیان این که انس با قرآن در خانه و خانواده، تاثیر مثبت در رفتار و کردار دارد، اظهار داشت: خداشناسی، مردم داری، اخلاق نیک و حفظ ارزش های اسلامی، دوری از معصیت، همه از آثار مفید نگاه و توجه به قرآن است و همچنین تک تک آیات قرآن کریم درس زندگی است و ضمن فراگیری این درس ها و عمل به آن، در زندگی فردی و اجتماعی نیز پیاده کرد.

ادیانی تصریح کرد : بایستی مفاهیم ارزشمند قرآنی در فضای جامعه برای کارکنان تبیین و تشریح شود و همه کارکنان و خانواده آنان بر تجهیز به سلاح معنوی قرآن برای رویارویی با مشکلات و کسب معنویات فراخوانده شوند.

این مقام انتظامی با اشاره به اهمیت انتخابات در پایان سال جاری گفت: انتخابات پایان سال جاری بسیار مهم و سرنوشت ساز است و دشمنان ایران تمام تلاش خود را خواهند کرد که مردم را نسبت به انقلاب و نظام اسلامی بدبین و نا امید سازند که ان شاء الله با لطف و فضل الهی و هوشیاری مردم و حضور حداکثری آنان، این دفعه هم تیر آن ها به سنگ خواهد خورد و ملت بصیر ایران آنان را نا امید و ناکام خواهند گذاشت.

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: دلسوزان کشور به ویژه نخبگان و خواص هم امید آفرینی کنند و هم دستاوردهای انقلاب را برای مردم تبیین و تشریح کنند و لذا راهبرد ما در مجموعه انتظامی، تبیین شاخصه های کاندیداهای اصلح و مشارکت همگانی آحاد کارکنان و خانواده های آنان در پای صندوق های رأی است.

خبرنگار: زهرا وظیفه شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار