مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان:

وظیفه آموزش و پرورش، تربیت نسلی با نشاط، مسئولیت‌پذیر، متعهد و انقلابی است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با عنوان این مطلب که معلمان باید به گونه‌ای عمل کنند تا پاسخگوی این نسل دیجیتال و پرسشگر باشد، بیان کرد وظیفه آموزش و پرورش، تربیت نسلی با نشاط، مسئولیت پذیر، متعهد و همچنین انقلابی است.

کد مطلب: ۱۴۰۳۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
وظیفه آموزش و پرورش، تربیت نسلی با نشاط، مسئولیت‌پذیر، متعهد و انقلابی است

سید جمال وزیری، در نشست مشترک شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان و مدیران و روسای شهرستان‌ها و مناطق استان، ضمن اشاره به اینکه هنر معلمی فراهنر است، ادامه داد: نظام تعلیم و تربیت اسلامی توانایی احاطه بر تمامی نظام های تعلیم و تربیت دنیا را دارد.

وی به تأثیرات منفی شبکه های معاند اشاره و خاطرنشان کرد: این شبکه ها هر روز شبهه جدیدی ایجاد می‌کنند، اما ما در تلاش هستیم محوریت کار در حوزه پرورشی بر مبنای عقلانیت کلامی و رفتاری باشد و منطقی و سنجیده عمل کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با عنوان ۲۷ ویژگی برای معلمان نظام جمهوری اسلامی، کلاس را پایتخت دانش دانست و اظهار کرد: معلمان باید به گونه ای عمل کنند تا پاسخگوی این نسل دیجیتال و پرسشگر باشد و به همراه ایستگاه های رشد تربیتی بتوانند اندیشه راه اندازی کنند.

وزیری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که می فرماید: «از زبان هنر در جهت تبیین ارزش های اسلامی کمک بگیریم»، عنوان کرد: یک معلم اصل شناس و نسل شناس کسی است که به جای خطا به دنبال علل وقوع اشتباه باشد و با اولویت شناسی عمل کند.

وی در ادامه صحبت های خود با عنوان اصول ۶ گانه فرهنگ تربیت فرزند، گفت: این اصول عبارتند از احترام به تفاوت ها، تلاش برای دانستن، شناسایی اشتراک ها، شناسایی نواقص و کاستی ها، توجه به ریشه ها و ارتباط با خانواده که امیدواریم بتوانیم این اصول را به نحو احسن به فرزندان ایران زمین آموزش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه آموزش و پرورش باید از مرحله کارآمدی به سمت اثربخشی سوق پیدا کند، تصریح کرد: حوزه آموزش در جامعه و زندگی باید از دیتامحوری به خرد و حکمت آموزی و سپس به مرحله اثربخشی راه یابد.

وزیری در پایان با اشاره به این مطلب که آینده ایران در دست توانای معلمان است، بیان کرد: امیدواریم معلمان با تلاش های دائم خود بتوانند نقش و جایگاه خویش را تشخیص داده و ذهنیت ها را به عینیت ها تبدیل کنند تا آینده سازان سرزمین به شناخت کامل از درستی هویت و تمدن خود برسند.

دانش‌آموز خبرنگار: محسن امیرجان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار