مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجانشرقی خبر داد:
۸۰۰ پروژه نیمهتمام آموزشی در آذربایجانشرقی
تبریز (پانا) - مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجانشرقی از تکمیل 800 پروژه نیمهتمام آموزشی ظرف 3 سال آینده در استان و تکمیل شدن 250 پروژه خبر داد.
فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجانشرقی در جمع خبرنگاران با اشاره به سیاست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در محرومیتزدایی گفت: همانطور که بهترین دانشگاهها، دولتی است، مدارس دولتی هم باید در بین مدارس بهترین باشند و از اینرو باید هم از لحاظ سخت افزاری و هم نرم افزاری تقویت شوند.
وی افزود: سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس سطح استان ارسال شد و امسال در قالب تجهیزات فضای آموزشی ۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس ارسال شد.
فرهودی در ادامه افزود: با این طرح قطعا ظرف دو سال آینده مدارس را از حیث سخت افزاری به سطح مطلوبی خواهیم رساند.
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان به معلم محوری و دانش آموز محوری در سیاستهای این نهاد اشاره کرد و گفت: در راستای توجه به مدارس فنی و تربیت دانشآموختگان دارای مهارت فنی ۴۰ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی به مدارس ارسال خواهد شد.
فرهودی اذعان کرد: از شهریور سال قبل تا مهر سال ۱۴۰۲ مجموعا ۲۰۸ پروژه شامل ۲۱۰ کلاس درس تحویل داده شده است که به عبارتی ظرف یکسال گذشته ۱۵ هزار نفر دانشآموز در مدارس تازه ساخت مشغول به تحصیل خواهند بود.
فرهودی خاطرنشان کرد: تکمیل پروژههای نیمه تمام آموزشی در حدود ۸۰۰ پروژه نیمه تمام آموزشی بود که توانستیم۲۵۰ پروژه تکمیل کنیم و تحویل آموزش و پرورش دهیم. همچنین ظرف سه سال آینده پروژههای نیمه تمام تکمیل خواهد شد که در افزایش سرانه آموزشی موثر است.
فرهودی خاطرنشان کرد: باید به نوسازی مدارس توجه ویژه داشته باشیم زیرا برای هویتبخشی ایرانی و اسلامی باید پیش رفت. از اینرو در سه محور مدارس استان را بازنگری کرده ایم و نتیجه این بود که توجه ویژه به معماری اسلامی _ ایرانی میتواند هویت اسلامی و ایرانی را در ذهن نسل آینده ایجاد کند.
وی ادامه داد: فضای فیزیکی مدارس در اعتلای ذهنی دانشآموز در امر تحصیل و ارتقای فرهنگی آنها موثر است.
وی در ادامه به رویکرد مدیریت سبز مدارس اشاره کرد و افزود: توجه به رویکرد مدیریت سبز مدارس به عنوان مدارس فیزیکی تحولآفرین در فرهنگسازی جامعه نقش مهم دارد.
فرهودی یادآور شد: در طراحی مدارس سیاستهای تبیین شده رعایت الزامات محیط زیستی بوده است.
وی افزود: در استان آذربایجانشرقی سه مدرسه به شکل پایلوت با الزامات محیط زیستی کامل شروع به کار میکند.
وی تاکید کرد: تمام مدارس ۶۰ درصد الزامات تطبیقی محیط زیست را رعایت میکنند و به عبارتی دانشآموزان با مصرف درست انرژی در مدارس آشنا میشوند.
وی در ادامه ضمن اشاره به صنعتی سازی و سبک سازی مدارس اشاره کرد و گفت: توجه به صنعتی سازی و سبکسازی مدارس از دیگر اولویتهای ماست که نوسازی مدارس در راستای حمایت از صنایع کشور و کاهش نرخ بیکاری به سازه های صنعتی روی آورده است.
فرهودی ابراز کرد: مبنای حرکت ما هماهنگ و همسو و همراستا با آموزش و پرورش است، زیرا بهرهبردار این مدارس معلمان هستند در یک و نیم سال گذشته با نظرخواهی از آنها اقدام به ساخت مدارس کردهایم.
وی در پایان گفت: افزایش سرانه مستحکم دانش آموزشی نیاز ویژه و توجه زیاد در مورد اعتبارات وجود دارد که الحمدالله اقدامات دولت برای افزایش اعتبارات بینظیر است، زیرا طبق بیانات رهبری تشخیص داده شده است که آینده سازان جامعه دانش آموزان هستند و اگر در فضای خوب تحصیل کنند جامعه بالنده ایجاد خواهند کرد.
دانش آموز خبرنگار: علی قنبری
ارسال دیدگاه