پسر طلایی ووشو ایران در گفت‌وگو با ‌پانا‌:‌

می‌خواهم ‌یک قهرمان تحصیل‌کرده برای ایران باشم

طلای جهانی را هدف‌گیری کرده‌ام

تهران (پانا) - پسر ووشو‌کار ایران با بیان اینکه دنبال پیمودن دو مسیر ورزش قهرمانی و تحصیل در مدارج بالا است تاکید کرد که ورزش و تحصیل برای رساندن یک قهرمان به اوج مکمل یکدیگر هستند و وی می‌خواهد یک ورزشکار و یک قهرمان تحصیل‌کرده برای ایران باشد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
می‌خواهم ‌یک قهرمان تحصیل‌کرده برای ایران باشم

یازدهمین دوره مسابقات ووشو جوانان و رده‌های سنی قهرمانی آسیا مرداد امسال به میزبانی ماکائو برگزار شد و کاروان ایران ۸ مدال طلا‌؛ سه نقره و دو برنز را در این رویداد مهم قاره کهن کسب کرد. کاروان ایران در این مسابقات با ۱۴ ووشوکار شرکت کرده بود. امیر‌حسام محمدی در وزن منهای ۴۵ کیلوگرم بخش پسران ‌به پیروزی‌های پی در پی دست یافت و ‌صاحب گردن‌‌آویز طلا شد. به بهانه درخشش ووشوکاران نوجوان ‌کشورمان در مسابقات رده سنی آسیا با امیر‌حسام محمدی ووشوکار طلایی کاروان ایران به گفت‌وگو نشستیم که در زیر می‌خوانید.

پانا - یک بیوگرافی از خودتان بیان کنید و اینکه ورزش را از چه سنی آغاز کردید؟

محمدی : امیر‌حسام محمدی هستم و در کلاس نهم تحصیل می‌کنم. از هفت سالگی به‌خاطر علاقه‌ای که به ووشو داشتم وارد این رشته شدم، من از طریق مسابقات المپیاد و استعدادهای برتر شناسایی شدم و تا رسیدن به پیراهن تیم ملی مسابقات مختلفی را پشت سر گذاشتم.

بعد از موفقیت در مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی با نظر کادر فنی به عضویت تیم ملی نوجوانان درآمدم و همچنان در تیم ملی حضور دارم.

پانا - شاهد درخشش شما در مسابقات ووشو جوانان و رده‌های سنی قهرمانی آسیا بودیم، سطح مسابقات را چطور ارزیابی می‌کنید و اینکه چه راهی را برای تصاحب گردن‌آویز طلا در این آوردگاه مهم آسیایی طی کردید؟

محمدی : مسابقات ووشو جوانان و رده‌های سنی قهرمانی آسیا از سطح کیفی و کمی بالایی برخوردار بود. ورزشکاران نوجوان و جوان در این پیکارها دنبال تصاحب مدال بودند.

بنده در مراحل پایانی این رقابت‌ها نخست در مبارزه با نماینده کشور هنگ‌کنگ به پیروزی رسیدم و در فینال حریف چینی را شکست داده و صاحب گردن‌آویز طلا شدم.

فدراسیون امکانات خوبی را برای تیم‌های ملی پایه مهیا کرده است

پانا - از شرایط حاکم بر اردوی تیم ملی بفرمایید و اینکه فدراسیون امکانات لازم را در اختیار شما قرار داده است؟ حمایت‌های فدراسیون را از تیم‌های رده‌های سنی پایه چطور ارزیابی می‌کنید؟

محمدی : اردوی آماده‌سازی تیم ملی از خرداد ‌آغاز شده و بعد از پایان مسابقات رده‌های سنی آسیا مجدد در اردو هستیم.

فدراسیون امکانات خوبی را برای تیم‌های ملی پایه مهیا کرده است و هیچ استثنایی بین تیم‌های بزرگسال‌ها و پایه قائل نمی‌شود. از طرفی کادر فنی هم از تجارب ارزنده‌ای در عرصه ووشو قهرمانی در داخل و خارج کشور برخوردار هستند و هیچ کمبودی به لحاظ کیفی و کمی در روند آماده‌سازی ملی‌پوشان وجود ندارد.

پانا - چه مسابقات مهمی را در آینده پیش رو دارید و چه مدالی را هدف‌گیری کردید؟

محمدی : مسابقات انتخابی تیم ملی و بعد از آن حدود ۶ ماه آینده مسابقات جهانی رده‌های سنی ووشو را پیش رو داریم و از هم‌اکنون برای حضوری قوی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی در رقابت‌های جهانی، مراحل آماده‌سازی خود را دنبال می‌کنیم.

بنده هم همانند سایر ملی‌پوشان خود را برای حضور در مسابقات جهانی و کسب یکی از مدال‌های رنگارنگ این پیکارها آماده می‌کنم و مدال طلای جهانی را هدف‌گیری کرده‌ام.

پانا - ورود به مسیر ورزش قهرمانی برای تحصیل شما مشکلی ایجاد نکرده است؟

محمدی : همزمان دنبال پیمودن دو مسیر ورزش قهرمانی و تحصیل در مدارج بالا هستم و ورزش و تحصیل برای رساندن یک قهرمان به اوج، مکمل یکدیگر هستند و می‌خواهم یک ورزشکار و یک قهرمان تحصیل‌کرده برای جامعه ورزش کشور باشم.

دوستانم همزمان کنار ورزش قهرمانی به تحصیل توجه کنید

پانا - کلام آخر؟

محمدی : ‌این خواسته را از دوستانم دارم که همزمان با ورود به مسیر ورزش قهرمانی در رشته‌های مختلف با جدیت تحصیلات خود را ادامه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار