سرپرست اداره کل استاندارد خراسان‌شمالی عنوان کرد:

بیش از ۳۰۰ مورد از مراکز عرضه در خراسان‌شمالی بازرسی شدند

مانه و سملقان (پانا) - سرپرست اداره کل استاندارد خراسان‌شمالی گفت در ماه گذشته بیش از300 واحد صنفی در راستای حمایت از مصرف‌کننده مورد بازرسی قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۴۰۲۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۳۰۰ مورد از مراکز عرضه در خراسان‌شمالی بازرسی شدند

محمد خوران اظهار کرد: در بازدیدهایی که توسط کارشناسان اداره کل استاندارد انجام می شود، چنانچه کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری موجود در سطح بازار و واحدهای خدماتی فاقد علامت استاندارد و یا با کیفیت پایین تر از استاندارد باشند، فرآورده‌های مربوطه توقیف و با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان مطابق قوانین و مقررات جاری سازمان رفتار خواهد شد.

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عرضه کالا و ارائه خدمات غیراستاندارد تضییع حقوق مصرف کننده است، اضافه کرد: در سازمان استاندارد و به تبع آن اداره کل استاندارد استان عزم جدی برای مقابله با کالاها و خدمات بی‌کیفیت وجود دارد و با هرگونه اهمال در این زمینه برخورد می شود.

خوران در ادامه اظهار کرد: کلیه محصولات تولید داخلی که مشمول رعایت استاندارد اجباری هستند، ملزم به درج کد ده رقمی منحصر به فرد در زیر نشان استاندارد روی بسته‌بندی کالا هستند که با ارسال این کد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷، اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، وضعیت پروانه کاربرد علامت استاندارد و تاریخ انقضای آن به مصرف‌کنندگان اعلام می‌شود.

دانش آموز خبرنگار: حوری کریمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار