مدرس فن بیان با رویکرد کوچینگ (علم تغییر):

آموزش فن بیان به کودکان و نوجوانان، برای آینده کشور مفید است

شیروان (پانا)- مدرس فن بیان با رویکرد کوچینگ (علم تغییر) در رابطه با اهمیت برگزاری کارگاه های فن بیان برای کودکان و نوجوانان اظهار داشت: با آموزش فن بیان به کودکان و نوجوانان، می توان از آنان افرادی هوشمند و با شخصیت برای آینده کشور تربیت کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش فن بیان به کودکان و نوجوانان،  برای آینده کشور مفید است

مریم قلی زاده با بیان اینکه آموزش یک فرایند مستمر است و برای تبدیل شدن به بهترین و برترین مدرس کشور، من هم هر روز آموزش می بینم، گفت: آموزش مانند دوچرخه سواری است که اگر رکاب نزنیم جلو نمی‌رویم، پس هیچگاه یادگیری را متوقف نکنیم، چون بهترین ها هر روز آموزش می بینند و ما هم باید با ایمان و اطمینان، با خود درست صحبت کرده و هرگز به کمتر از چیزی که لیاقتش را داریم قانع نشویم و لذا خداوند متعال را شاکرم که با تلاش و خدمت به عزیزانی مثل کودکان و نوجوانان این سرزمینم می توانم به آنان آمورش داده تا با تغییر، زندگی بهتری را تجربه کنند.

وی در رابطه با نحوه برگزاری کارگاه آموزش فن بیان افزود: در جلسه اول این کارگاه ۲ ساعته با بچه ها درباره اعتماد به نفس، هوش کلامی و ارتباط سازی صحبت می شود و نکته طلایی این جلسه، فن بیان و کلام واضح اقتدار، احترام و شخصیت قدرتمندی است که کودکان و نوجوانان آموزش می بینند تا به عنوان فردی باهوش و با اعتماد به نفس در جامعه شناخته شوند و بنده در کنار تدریس، مهارت های توسعه فردی را هم به بچه های ۸ تا ۱۴ سال مدارس شهر، به ویژه در مدارس هیئت امنایی و کانون فرهنگی قائم آموزش می دهم.

مدرس مهارت های کوچینگ، موفقیت و مدرس فن بیان ادامه داد: یکی از مهمترین ارزش های زندگی هر فردی، موضوع یادگیری است و به همین دلیل با ثبت نام در انواع دوره ها و مطالعه کتاب های مختلف در حوزه های موفقیت و توسعه فردی، به ویژه در دوره کوچینگ موفقیت دکتر علیرضا سلیمی (دکترای علم تمرین) از آلمان شرکت کرده و یاد گرفتم (( نتوانستن ها ریشه اش در خودمان است )) و تغییر قصه زندگی من از اینجا شروع شد که مسیر زندگی من با کوچینگ تغییر کرد و شروع کردم روی خودم کار کردن و معجزه از اولین جلسه خودش را نشان داد و قشنگی این دوره این بود که هر ۵۰ نفری که در این دوره شرکت کرده بودند بنده تنها بانویی بودم که از شیروان شرکت کرده و به خودم می بالیدم که در این دوره ارزشمند شرکت کرده ام.

قلی زاده با اشاره به اینکه کوچینگ می تواند با سوالات قدرتمند، انسان را به سرعت، به رشد و آگاهی و به یک راه حل مختص به خود و به تمام چیزهایی که در زندگی می خواهی برساند، اظهار داشت: کیفیت زندگی ما را دو چیز تعیین می کند؛ اول، کتاب هایی که می‌خوانیم و دوم، انسان هایی که ملاقات می‌کنیم و لذا خدارا شکر می کنم که هر هفته برگزارکننده جلسات کتابخوانی هستم و در جمع افرادی موفق و باانگیزه، از آنان انرژی می گیرم.

وی در رابطه با تفاوت کوچینگ (مربیگری) با مشاوره گفت: در مشاوره تمرکز بر درمان دردهای روح و روان مراجعه کننده است اما در مربیگری، تمرکز بر زمان حال و آینده مراجعه کننده است تا او را به اهدافش برساند و همچنین فرآیندی مکالمه محور و شامل جلساتی است که در آن، زمینه یادگیری و رشد و توسعه فردی از طریق کشف استعداد ها فراهم می شود که در همین راستا، بیل گیتس می گوید: هر کسی برای موفقیت به یک کوچ یا مربی (راهبر) نیازدارد.

قلی زاده از برگزاری کارگاه های مختلف توسعه فردی و مهارتهای ارتباطی در دانشگاه پیام نور شیروان و کتابخانه اندیشه پارک کوثر خبر داد و افزود: درحال حاضر با جناب آقای دکتر حسین ناهید تیتکانلو، استادیار رشته مهندسی صنایع و رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان شیروان، دوره های آموزشی با موضوع کارگاه های جامع و کاربردی فن بیان و مهارت‌های ارتباطی شامل (تقویت اعتماد به نفس و خودباوری، افزایش عزت نفس، نحوه صحیح انتقاد کردن و درخواست کردن، تقویت اندام‌های گفتاری، صدا و گوش کردن فعال، زبان بدن، توسعه فردی (برندسازی شخصیت، موفقیت و فن بیان) و همچنین هرهفته سلسله جلسات کتابخوانی باعنوان، یک ساعت کتاب با طعم موفقیت (یک پاتوق فرهنگی باکلی حال خوب...) با تحلیل و بررسی۳ کتاب عالی و بی نظیر: اثر مرکب، کیمیاگر و بی حد و مرز، در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه پیام نورشیروان را برگزار می کنیم و به لطف خدا، خیلی موفق تر از قبل هستیم.

مدرس مهارت های کوچینگ، موفقیت و مدرس فن بیان در ادامه تصریح کرد: اگر با سوادترین فرد دنیا باشیم، ولی فن بیان خوبی برای صحبت کردن و برقراری ارتباط موثر، نداشته باشیم، قطعا موفق نخواهیم بود و لذا برای یادگیری فن بیان از همین حالا و در هر سنی هم که باشیم می توانیم شروع کنیم، گاهی یک انتخاب خوب تبدیل می شود به یک فرصت برای داشتن چیزهای بهتر، یک انتخاب خوب، مثل یک آموزش خوب و به این باور برسیم که خداوند بذرهایی را در زندگی ما قرارداده است و اجازه بدهیم آن ها در زندگی ما ریشه دوانده و رشدکنند و من هم برای رشدم هزینه کرده و بهای آن را هم پرداخت نمودم، چون اهداف بزرگی داشتم و ﻭﺟﻮﺩ ﻣﻮﺍﻧﻊ، ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻌﻨﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﻋﺰﻡ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﻫدف های ﺍﺭﺯﺷﻤﻨﺪ، جزم تر ﮐرد، نتوانست مانع رسیدن به اهداف بنده شوند و لذا با خودآگاهی و خوب گوش کردن، یاد گرفتم که به بهترینِ خودم تبدیل شوم.

قلی زاده در تعریف فن بیان ادامه داد: فن بیان یعنی؛ توانایی صحبت کردن در هر زمان، مکان و هر شرایطی متناسب با مخاطب با بالاترین تاثیر و لذا عده‌ای فکر می کنند هر چقدر بیشتر صحبت کنند، می توانند طرف مقابل خود را بیشتر تحت تاثیر قرار داده و حرفشان تاثیرگذارتر می شود، اما این صرفا یک پرحرفی است و در نتیجه آدمی می تواند دیگران را تحت تاثیر قرار بدهد که با کوتاه صحبت کردن و سوال پرسیدن، به سود طرف مقابل هم توجه کند، پس سعی کنیم تا جایی که می‌توانیم از جملات کوتاه، مختصر و مفید استفاده کرده، تا ضمن بالارفتن ارزش صحبت‌ های ما، رابطه خود را نیز با دیگران گسترش بدهیم.

وی در رابطه با اینکه چطور لحن خود را تقویت کنیم، گفت: گوش دادن به لحن بازیگران، سخنران ‌های حرفه‌ای رادیو و تلویزیون، شعرخوانی اشعار حماسی، مذهبی، احساسی، عرفانی، ادبی و شعر نو با لحن مناسب و با تعریف داستان و متناسب با شرایط آن، لحن خود را تغییر بدهیم و همچنین ساختن پادکست های مختلف که نیاز به لحن‌های مختلف دارد، موجب تقویت لحن می‌شود.

مدرس مهارت‌های ارتباطی و توسعه فردی و شرکت کننده در چهارمین گردهمایی ۱۰۰ مدرس مطرح کشور در هتل المپیک خرداد ۱۴۰۲ با بیان اینکه چرا وقتی باید جوابی را بدهم، چیزی به ذهنم نمی رسد؟ چرا چیزی برای گفتن ندارم؟ و چرا وسط صحبت کردن تپق می زنم؟ تأکید کرد: همه اینها مربوط به ضعف در هوش کلامی و مربوط به دایره لغات ما می شود و بخشی از ذهن ما که مخصوص شکل دادن جملات، تحلیل جملات و بکاربردن آن ها است و وقتی با صحبت کردن غریب باشیم و نتوانیم به خوبی از کلمات استفاده کنیم این ضعف خودش را نشان می دهد.

قلی زاده، چطور فن بیانم را تقویت کنم؟ چطور شروع صحبتم جذاب باشد؟ قلبم می آید تو دهنم و صدایم می لرزد چکار کنم؟ تند تند صحبت می کنم چکار کنم؟ چرا موقع صحبت کردن حرف هایم را فراموش می کنم؟ اگر صحبتم را فراموش کردم چکار کنم؟ اعتماد به نفس و عزت نفس چه تفاوتی با هم دارند؟ چطور لهجه ام را تغییر بدهم؟ و چهار تمرین افزایش دایره لغات، افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس، رفع خجولی و مهارت سخنوری در جمع، مهارت‌های فن بیان و مهارت نگفتن، جادوی فن بیان (با قدرت حرف بزنید و موفق شوید) از سرفصل های دوره تخصصی کارگاه آموزشی فن بیان و سخنوری اعلام کرد.

وی در پایان از مدیران ارجمند اداره ها، نهادها و ارگان ها و شهروندان محترم درخواست نمود تا جهت برگزاری کارگاه های مختلف فن بیان، سخنوری، اعتماد به نفس و ... ویژه کارکنان و خانواده های آنان با شماره همراه 09159854912 تماس حاصل نموده و همچنین از دانش آموزان عزیز درخواست نمود تا با عضویت در شبکه اجتماعی ایتا به آدرس maryam_gholizade@ از مطالب آموزشی این کارگاه ها در جهت تقویت فن بیان و سخنوری و ... خود استفاده کنند.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار