سرپرست دانشگاه فرهنگیان خبر داد؛

آغاز فعالیت مدارس وابسته به پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان از مهر امسال

پردیس پرورشی‌ در استان قم راه‌اندازی می‌شود/ ‌۲۱ برنامه درسی در حال بازنگری است

تهران (پانا) - سرپرست دانشگاه فرهنگیان از تاسیس مدارس وابسته به پردیس‌های این دانشگاه خبر داد و گفت احداث این مدارس برای برقراری ارتباط موثر میان دانش‌آموزان و دانشجومعلمان است.

کد مطلب: ۱۴۰۲۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت مدارس وابسته به پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان از مهر امسال

مراسم افتتاحیه دوره توانمندسازی اساتید دانشگاه فرهنگیان صبح امروز ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ در محل اردوگاه شهید‌باهنر تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام تقوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان با بیان این موضوع که شروع تحول در دانشگاه فرهنگیان به دلیل اهتمام ویژه مقام معظم رهبری بوده است، گفت: شاهد هستیم که رشد در حال رخ دادن است. یکی از اصلی‌ترین ارکان این دانشگاه اساتید هستند که باید قوی‌تر از گذشته باشند و لازمه این موضوع نیز برگزاری دوره‌های توانمندسازی است.

وی افزود: یکی از ملزومات تحول همین موضوع قوی شدن اساتید است، هنگامی که چنین اتفاقی رخ دهد رشد و تعالی به وقوع می‌پیوندد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: آن‌چه انتظار می‌رود این است که باید استادان در تراز انقلاب داشته باشیم چرا که می‌خواهیم معلم در تراز انقلاب اسلامی تربیت شود.

در ادامه سعید غیاثی ندوشن، سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه توانمندسازی و ارتقای سطح علمی اعضای هیات علمی دارای اهمیت بسیار بالایی است، گفت: مطالعات و کارهای بی‌شماری در این خصوص صورت گرفته است و نمود عینی آن برگزاری دوره توانمندسازی فعلی است.

وی ادامه داد: فضای دانشگاه باید توأم با ارتقا باشد، رشد در اولویت قرار گیرد و به تغییر اهتمام داشت، تغییری که برای اعضای هیات علمی نیز ملموس باشد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه مجهز شدن سرمایه‌ انسانی به دانش‌ روز باعث تربیت معلم تراز اول می‌شود، اظهار کرد: باید به تغییر‌ نگرش‌ها و افکار نیز توجه کرد و خودمان را جدای از صحنه عمل ندانیم، یعنی مبتنی بر نیازهای معلم در صحنه عمل که با آن‌ها مواجهه است، نظریه‌های تربیتی خود را ساماندهی کنیم.

وی انسجام بین برنامه‌های تربیت معلم را موضوعی بنیادین دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر انسجام برنامه‌ها باید به تلفیق آن‌چه که در دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد با چیزی که در مدرسه مورد نیاز است نیز توجه داشت و نباید نسبت به آن غافل شد، همچنین تنوع درخصوص سطح متفاوت برخورداری دانش‌آموزان از موضوعات فرهنگی، اجتماعی و... نیز باید مورد توجه باشد.

غیاثی ندوشن با تاکید بر اینکه ارائه برنامه‌ها در یک کل منسجم منجر خواهد شد تا تجارب سازماندهی شود، عنوان کرد: معلم در پایان فارغ‌التحصیلی باید به این مهارت برسد که چگونه برنامه‌های خود را به‌صورت منسجم ارائه دهد تا بتواند به آن‌ها عمل کند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه برنامه تحولی این دانشگاه آغاز شده است، بیان کرد: ان‌شالله از مهرماه شاهد بروز و ظهورهای فراوان خواهیم بود؛ برای مثال موضوع مدارس وابسته یکی از اصلی‌ترین مواردی است که ان‌شالله شاهد فعالیت آن‌ها خواهیم بود. در این طرح قرار است که هر پردیس یک مدرسه داشته باشد و دانش‌آموزان در‌ آنجا حضور یابند و ارتباطی موثر با پردیس برقرار کنند تا در بستری تعاملی، ارتباطی دو طرفه شکل گیرد و دانشجومعلمان نیز برای آینده آماده شوند و با اقتضائات و محیط مدرسه آشنا شوند.

وی هدف از تحول در دانشگاه فرهنگیان را تربیت معلم در سطح تراز انقلاب اسلامی و آشنا با نظام اجتماعی کشور دانست و یادآور شد: نظام اجتماعی ما از آموزه‌های ناب محمدی بهره می‌برد، هدف این است با بهره‌مندی از این آموزه‌های ناب در دوره تحولی دانشگاه فرهنگیان صلاحیت‌های حرفه‌ای دانشجومعلمان ارتقا یابد و با شایستگی‌ و همچنین اعتقاد به تعلیم و تربیت اسلامی فارغ‌التحصیل شوند.

غیاثی ندوشن با تاکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان در یک ریل‌گذاری مبتنی بر رهنمون‌های مقام معظم رهبری قرار گرفته است، گفت: فرمایشات ایشان خطوط راه را نشان داده است و به امید خدا اتفاقات مبارک و خوبی رخ خواهد داد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اعلام این خبر که امسال کنکور تربیت معلم برگزار می‌شود، ابراز کرد: همچنین آیین‌نامه ارتقای خاص اعضای هیات علمی در دستور کار است؛ علاوه بر این موضوع نیز ۲۱ برنامه درسی در حال بازنگری است و ان‌شالله پردیس پرورشی هم در استان قم راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اتفاقاتی که در دانشگاه فرهنگیان رخ می‌دهد نوید یک آموزش و پرورش مطلوب را می‌دهد، اظهار کرد: محورهای فراوانی برای تحقق این سیاست‌ها و برنامه‌ها وجود دارد و یکی از اصلی‌ترین محورها استادان هستند که باید بتوانند این سیاست‌ها را به کف میدان، یعنی کلاس درس ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار