شادمهر در گفتوگو با پانا:
جبران کمبود فضای آموزشی از اولویتهای برنامه هفتم توسعه است
فعالیت مربیان پرورشی در مدارس موجب آشنایی دانشآموزان با دستاوردهای انقلاب، مسائل دینی و اسلامی میشود
تهران(پانا) - یک عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت جبران کمبود فضای آموزشی از اولویتهای برنامه هفتم توسعه است.
امانقلیچ شادمهر در گفتوگو با پانا درخصوص مصوبه کمیسیون تلفیق درباره الزام حضور یک مربی پرورشی در مدارس بالای ۷۵ دانشآموز، گفت: «معاونان و مشاوران پرورشی در سطح مدارس تقریبا کم فروغ بودهاند و خلأ این موضوع بسیار احساس شده است. در واقع یک معلم یا یک مربی پرورشی به عنوان یک شخصیتی که باید دوست صمیمی دانشآموزان باشد، نقش اصلی خود را دارا است. در گذشته به هر مدرسهای که بیش از ۱۵۰ دانشآموز داشت، مربی پرورشی تعلق میگرفت اما اکنون به ۷۵ نفر کاهش پیدا کرده است. اگر بتوان فعالیت مربیان پرورشی را در مدارس، احیا کرد، دانشآموزان به راحتی میتوانند با دستاوردهای انقلاب، مسائل دینی و اسلامی آشنایی پیدا کنند.»
نماینده مردم گنبد کاووس درباره اهمیت حضور معاونین پرورشی در مدارس، اظهار کرد: «تمام توانایی و تاثیرگذاری مربی پرورشی به بحث مقبولیت وی باز میگردد، اگر یک مربی بتواند چهرهای مقبولی در نظر دانشآموزان داشته باشد، میتواند به لحاظ ملی، اسلامی و در فوق برنامهها، مناسبتها به صورتی خودجوش عمل کند. از لحاظ بار اعتقادی نیز میتواند تأثیر مثبتی برای دانشآموزان داشته باشد و به آنان کمک کند.»
وی رعایت استاندار ظرفیت کلاسهای درس را ضروری دانست و گفت: «هرچقدر تعداد دانشآموزان یک کلاس کمتر باشد، میزان بهرهبرداری از کلاس بیشتر خواهد شد.»
وی افزود: «متأسفانه با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم که جبران این کمبود از اولویتهای برنامه هفتم نیز هست، بحث تأمین مدارس و فضاهای آموزشی باید اصلاح شود تا بتوانیم کمبودهای فضاهای آموزشی و حتی کمبودهای تجهیزاتی مدارس را فراهم کنیم.»
شادمهر در خصوص تصویب مادهای مبنی بر حضور یک مربی تربیت بدنی برای هر ۲۸۰ دانشآموز در برنامه هفتم توسعه، گفت: «اگر معلم تربیتبدنی بتواند در جهت استعدادیابی و فوقبرنامهها موفق عمل کند، شاهد رشد ورزشی دانشآموزان خواهیم بود.»
دانشآموز خبرنگار: محمدامین راستبندی
ارسال دیدگاه