مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:

استان آذربایجان‌شرقی یک استان صادرات‌گرا است

تبریز (پانا) - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به اهمیت بالای محصولات صادراتی استان، آذربایجان‌شرقی را یک استان کاملا صادرات‌گرا عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۱۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
استان آذربایجان‌شرقی یک استان صادرات‌گرا است

محمدجعفر عظمائی گفت: آمار صادرات استان نسبت به صادرات کشور افزایش پیدا کرده چرا که آذربایجان شرقی با صادرات ۱.۵ میلیارد دلاری در سال جزء پنج استان برتر صادراتی در کشور است.

وی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی یک استان کاملا صادرات گراست، چرا که آمار صادرات استان در چهار ماهه نخست سال جاری ۴۶۰ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش ۲.۳ درصد رشد کرده است.

عظمائی اظهار کرد: صادرات محصولات صنعتی در استان از دیگر محصولات در بخش های مختلف بسیار بیشتر است و هم‌اکنون محصولات صادراتی استان آذربایجان شرقی به بیش از ۱۰۵ کشور دنیا صادر می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان با تاکید بر اهمیت توسعه تجارت خارجی اذعان کرد: در راستای توسعه دیپلماسی تجاری ۳۰ هیات تجاری و اقتصادی به استان اعزام و پذیرش شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با اقداماتی که در راستای گسترش و توسعه محصولات صادراتی آذربایجان شرقی به دیگر کشور ها انجام شده در آینده ای نه چندان دور شاهد پیشرفت ها و رویدادهای عالی در این عرصه باشیم.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار